Czy ktoś z was używa silniki do rolet zewnętrznych z detekcją przeszkód ?
Planuję zastosować takie rozwiązanie ale instalator przestrzegł mnie że czasami zdarza się że to nie działa jak trzeba.
Pod uwagę biorę silnik firmy Inel N-10RE lub N-13RE
Instalator zaproponował mi silnik firmy SIMU serii T5, argumentując że detekcja działa w nich bardziej niezawodnie gdyż mają funkcję auto adaptacji.
Te silniki jednak nie mają dodatkowo sterowania przewodowego na czym mi zależy i są znacznie droższe.
Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie ?
Czy jest możliwość integracji z HA i jak to najprościej zrobić ?
Z góry dziękuję za konstruktywne komentarze
Pozdrawiam
Krzysztof
Ale takie rozwiązanie nie zapewni mi kontroli nad uszkodzeniem żaluzji w przypadku zacięcia lub pojawienia się przeszkody przy jej opuszczaniu lub otwieraniu.
Hmm mówisz jak marketingowiec sprzedawcy.
W przypadku dowolnego rozwiązania jeśli wyeksponujesz sobie do HA wszelkie potrzebne sensory (np. prąd silnika, co pozwoli reagować na przeszkody, chociaż moim zdaniem jeśli chodzi o przeszkody to są lepsze i prostsze rozwiązania z czasów gdy nikt prądu nie mierzył) oraz sygnały sterujące (no nie wiem jak jest w Shelly, ale trzeba wiedzieć o uruchamianiu lokalnymi przyciskami) to w sumie jeśli jesteś hardkorowym użytkownikiem HA to jakoś to ogarniesz nawet na poziomie samego HA.
Jeśli chodzi o to co jest obecnie dostępne faktycznie na rynku, to musisz cisnąć sprzedawców powodzią pytań.
Piszesz o czymś, czego nie sprawdziłeś Moduł shelly, oprócz kalibracji położenia rolety, ma natywnie ( bez udziału HA) możliwość ustawienia przeciążenia i zbyt małego obciążenia. Ustawienie takich progów pozwala na zabezpieczenie nawet bez dodatkowych automatyzacji w HA. Ciekawe czy trzy razy droższy silnik, którym się interesujesz pozwala na procentowe otwarcie zależnie od nasłonecznienia? Na shelly + HA zrobisz to bez problemu.
Silniki z detekcja przeszkód są bardzo tanie, przykładowo yooda 35bd jak dobrze pamiętam model nie kosztuje majątku, ważne są jednak wieszaki, muszą być sztywne (LTP ale też są inne nazwy)
Mam teraz w planie zrobić test silników pod względem hałasu bo to jest też ważny aspekt