Rolety zewnetrzne ZigBee RTX ZCM1MR

Cześć, jestem dosyć nowy w temacie HA, mam problem z roletami, wykorzystlem RTX ZCM1MR dopuszkowy. I wszystko dziala jednak, sa opoznienia w pobieraniu stanu polozenia rolety ( wiadomo wynikajace z komunikacji ) w zwiazku z czym Set Position np. na 50% otwiera mi prawie cala rolete. Bo sygnał otwarcia leci, ale powrotna informacja ma opoznienia

Rozwiazaniem poroblemu jest pewnie wykorzystanie tego komponentu Custom Component: Cover Time Based - Custom Integrations - Home Assistant Community i zrobienie tego czasowo.

Problem w tym ze zabardzo nie wiem jak to zrobic,

Mam taka entity: cover.rolety_gabinet_cover

A samo sterowanie mam tak z wykorzystaniem action z cover:

tap_action:
          action: perform-action
          perform_action: cover.close_cover
          target:
            entity_id: cover.rolety_gabinet_cover

Jak poprawnie zrobic wpisy w configuration.yml i co jeszcze musze oprócz tego zrobic

Podejrzewam, że nie skalibrowałeś modułu do rolety w/g instrukcji producenta.

@szopen Tu nie ma co kalibrować :smiley: To jest zwykly przekaźnik tu nie ma zadnej magii, czujnikow poziomu rolety czy odczytywania jej stanu :smiley:

Jest co kalibrować tym czynnikiem jest… czas. Zajrzyj do instrukcji i zrób co każą.

1 polubienie

To skąd ten zwykły przekaźnik wie jak dużą roletę obsługuje ?
Kalibracja pozwala ustalić ile czasu trwa zamykanie i otwieranie tej konkretnej rolety i jest wymagana przy większości takich modułów.

Zwykły przekaźnik nie posiada takich opcji.

Nie wie :slight_smile: Zasilanie caly czas jest przekazywane ( tak samo jak to mialo miejsce bez przekaznika na samym przełączniku standardowym ) to silnik ma w sobie styczniki o wylacza zasilanie

@artpc a co masz za urzadzenie ? ale tak masz racje tak jak mowie w RTX ZCM1MR nie ma opcji to jest zwykly switch tam nie ma kalibracji

Jeszcze raz sprawdziłem, czy to ten?
https://www.rtx24.pl/sterownik-rolet-tuya-zigbee-tuya-dopuszkowy-p-926.html