Cześć, jestem dosyć nowy w temacie HA, mam problem z roletami, wykorzystlem RTX ZCM1MR dopuszkowy. I wszystko dziala jednak, sa opoznienia w pobieraniu stanu polozenia rolety ( wiadomo wynikajace z komunikacji ) w zwiazku z czym Set Position np. na 50% otwiera mi prawie cala rolete. Bo sygnał otwarcia leci, ale powrotna informacja ma opoznienia
To skąd ten zwykły przekaźnik wie jak dużą roletę obsługuje ?
Kalibracja pozwala ustalić ile czasu trwa zamykanie i otwieranie tej konkretnej rolety i jest wymagana przy większości takich modułów.
Nie wie Zasilanie caly czas jest przekazywane ( tak samo jak to mialo miejsce bez przekaznika na samym przełączniku standardowym ) to silnik ma w sobie styczniki o wylacza zasilanie
Czasem ręce opadają… Jak myślisz skąd @artpc wyczesał ten obrazek?
Otóż z oferty dystrybutora tego właśnie sprzętu…
Rób jak chcesz, nie spodziewaj się sukcesów, jeśli moduł nie jest skalibrowany to bzdury pokazuje, to nie jest kwestia opóźnień w sieci.
Daj linka do bazy urządzeń jak Z2M rozpoznało ten moduł.
W ogóle właściwie nie napisałeś JAK go integrujesz więc tylko sobie zgaduję, że najrozsądniejsze jest Zigbee2MQTT…
Tak-to, że można to zrobić co najmniej na 7 sposobów
a) “bezpośrednio” czyli z użyciem koordynatora Zigbee i samodzielnie tworzonej sieci Zigbee i wtedy za pomocą jakiejś integracji
przez MQTT z Zigbee2MQTT (wymaga doinstalowania 2 serwerów - brokera MQTT oraz samego Z2M)
z wbudowanej Integracji ZHA (przez API - wbudowany serwer zigpy w HA)
przez API z doinstalowywanym serwerem deConz (tylko dla koordynatorów Dresden Elektronik)
b) pośrednio = z wykorzystaniem bramki Tuya , 3 sposoby, bo są co najmniej 3 różne integracje Tuya, ale nie będę sobie zawracał tym gitary
pogrubiłem to czego używasz (a nie dlatego, że to jest najbardziej słuszne rozwiązanie, aby uniknąć dalszych pytań - nie wiem które rozwiązanie jest optymalne dla akurat takiego modułu)
Skoro nie masz jak skalibrować, to może quirk w ZHA jest niedorobiony…