Cześć, jestem jeszcze zielonym użytkownikiem HA, trafiłem na to Forum tropem jak skorzystać z API pse.pl - i znalazłem to, czego szukałem. Skorzystałem z integracji napisanej przez @mstepuch - dziękuję!
//mod edit - wątek dotyczy rozwiązania opisanego tam
Chciałbym jednak, aby HA wysyłał mi powiadomienie kiedy zaczyna się okienko najtańszego prądu.
i w Developer Tools → States pokazuje mi ładnie jego wartość jako np. 12:00:00
Niestety, kiedy robię automatyzację:
alias: New Automation
description: ""
trigger:
- platform: time
at: sensor.lowest_price_start_time
condition: []
action:
- service: notify.persistent_notification
metadata: {}
data:
mode: single
Nic się nie dzieje.
Widzę inne sensory w states, np. sensor.sun_next_dawn ma dodatkowy atrybut: device_class: timestamp - kiedy ja dodam ten atrybut do mojego sensora, przyjmuje on wartość unknown.
Co źle robię? Sorry z góry za takie pytanie, ale nie jestem programistą i starałem się samemu rozwiązać problem, ale niestey bezskutecznie.
Próbowałeś wywalić to? (chcesz mieć timestamp, a formatujesz sobie wartość inaczej) | timestamp_custom('%H:%M:%S)
a jeśli chcesz mieć klasę urządzenia, to trzeba ją dodać
atrybut: device_class: timestamp - kiedy ja dodam ten atrybut do mojego sensora, przyjmuje on wartość unknown
teraz usunąłem:
| timestamp_custom('%H:%M:%S')
i dodałem:
device_class: timestamp
Stan sensora: unavailable
Kiedy usuwam device_class: timestamp to stan sensora przyjmuje:
1722333600.0 - jest to unix timestamp i prawidłowo oznacza:
Tue Jul 30 2024 10:00:00 GMT+0000
Nie wykonała się. Jak zmienię na “fixed time”, wtedy kod jest:
platform: time
at: "12:00:00"
i się wykonuje bez problemu.
Mój sensor pierwotnie zwracał także 12:00:00, ale nie działał.
Czyli trigger nie działa.
Ja bym popytał Chat GPT może podpowie