Smart ogrzewanie domu - jakże za czasie :)

Piszę do was bo naprawdę jestem zielony ale pełen energii do działania właśnie co skonfigurowałem HA I większość Czujek prosiłbym o pomoc bo chciałbym zrobić moim zdaniem prosty algorytm tylko jak
Mam 5 okien i jeżeli zostanie otwarte chociaż jedno z nich to piec sie wyłączy i jeszcze jeden warunek ogrzewanie sie włączy przy zamkniętych wszystkich oknach i temperaturze mniejszej niż 20’

Możesz np. zrobić sensor:

  - platform: template
    sensors:
      okna_all:
        friendly_name: "okna_all"
        value_template: >-
          {% if is_state('sensor.okno1', 'off') and is_state('sensor.okno2', 'off') and 
             is_state('sensor.okno3', 'off') and is_state('sensor.okno4', 'off') and 
             is_state('sensor.okno5', 'off')%}
          zamkniete
          {% else %}
         otwarte
          {% endif %}

Przy zmianie stanu na ‘otwarte’ wyłączasz piec, przy zmianie temperatury sprawdzałbyś tylko stan sensora (czy okna są zamknięte/otwarte) i włączał/wyłączał piec.

Możesz też stworzyć grupę czujników binarnych jako pomocnik i sprawdzać stan grupy.

Biorąc pod uwagę, że otagowałeś post NR to ustawiasz node dla kazdego okna i po zmianie na ‘on’ któregokolwiek wyłączasz piec, a po spadku temp. poniżej 20 sprawdzasz po kolei wszystkie nody, czy są ‘off’.

1 polubienie

Hej no właśnie zobaczyłem te prostokąciki (nody) i sie zakochałem w NR i ogólnie w HA tylko powiedz mi czym mam spiąć te czujki od okien żeby to zadziałało ?

Zapewne nodem: switch
Nauka Node-RED - Lekcja 11 - Poznajemy nod Switch
Node-RED, The “Switch” Node

1 polubienie

super dzięki juz ziem jak działa switch :slight_smile:

Super DZIĘKI już wiem jak działa switch teraz jak ktoś zamknie jedno okno na wyjściu off 15 dostane “off” jak mam sprawdzić czy pozostałe okna są zamknięte? aby ewentualnie włączyć piec