Sonoff basic RF + Esphome ... czy nadal działa RF?

Czy ktoś ma doświadczenie z takim tematem ? …czy po wgraniu esphome do sonoff basic RF ( wersja basic z modułem RF ) …czy nadal działa moduł RF ?
Z opisu i ogladając sprzęt od środka widać że moduł RF jest osobnym elementem opcjonalnie montowanym. Wydaje mi się że po wgraniu/flash esphome ten moduł powinien nadal pracować sobie …tylko na który PIO daje sygnał ?
ktoś coś wie ? dzięki za pomoc. szukałem w necie ale nie mogę znaleźć

Nie mam żadnego doświadczenia, ale opierając się na dokumentacji Tasmota

moim zdaniem wyjście modułu RF (kompletnego czyli wraz dodatkowym MCU, który zajmuje się całą logiką obsługi modułu RF) to… GPIO0 (wybitnie pokrętne rozwiązanie, ale jakże typowe dla “chińczyków”)
możesz to sprawdzić porównując sprzęt ze schematem

Sprzęt generalnie wymaga drobnej modyfikacji

lub

link do oficjalnej dokumentacji
https://wiki.iteadstudio.com/Sonoff_RF

Dzięki za obszerne info. mam jedna sztuka RF … spróbuję zrobić flash esphome i sprawdzę czy pilot daje jakiś sygnał na GPIO0 czy na inny pin.

Tutaj też cos w tym temacie

Proponuję rozwiązanie z jumperem - zdejmowaną zworką (fotka jest pod którymś z linków z dokumentacji Tasmoty, które wrzuciłem wyżej), konstrukcyjnie Sonoff Basic (wtedy się po prostu nazywał Sonoff :stuck_out_tongue: ) od Sonoff RF (v1 czy tam rev1) różni się pozycją wlutowanej zworki (rezystora 0Ω) - w zwykłym jest na pozycji R9 w wersji RF na pozycji R21 (patrz schemat załączony w poprzednim moim poście).