Sterownik pieca Lucjan- dodanie do HA

Witajcie. Jestem całkowicie początkującym użytkownikiem HA. Terminal HP T630. +Proxmox +HA.
Udałomi się wszystko zainstalować, poustawiać, zainstalowane HACS, dodany kontaktronowy czujnik drzwi za pomocą ESPHome. Od kilku lat używam sterownika do pieca zbudowany na bazie arduino mega
Github sterownik lucjan
W wiki jeden z użytkowników opisał jak dodał sobie odczyt czujników o sterowanie z HA. czytałem to kilkukrotnie ale nie wiem jak ruszyć z tym aby to zintegrować z HA. Proszę o podpowiedź od czego powinienem zacząć aby dodać temperatury do HA. na sterowaniu mi jakoś strasznie nie zależy ale jakby się udało to też by było fajnie.
link do opisu na wiki
dodam że nie zależy mi na gauge, same temperatury każdy czujnik w osobnej linii mi wystarczy.
Pozdrawiam

Jak nie miałeś wcześniej styczności z HA, to Node-RED tym bardziej będzie dla Ciebie skomplikowane.

Jak chcesz, to odezwij się na priv i spróbujemy coś wymyślić. Jak się uda, to wrzucisz na forum gotowca- nie będziemy zaśmiecać forum.

Dokładnie to jest przez NR i API HTTP.
Zakładam, że sterownik jest wyposażony w moduł sieciowy (np. Ethernet Shield dla Arduino Mega).
Nie zależy Ci na wizualizacjach typu gauge, więc skoncentrujemy się na prostym odczycie wartości w formie tekstowej (każdy czujnik w osobnej linii lub encji w HA).

@abnvle Mogę się przyłączyć do projektu. Ale nie mam takich sterowników.

Można przez NR, ale można jeszczee bezpośrednio zintegrować via MQTT lub REST.

z racji tego iż na ten moment nie mam nic podłączonego jeszcze do Ha to osobom bardziej zorientowanym mogę udostępnić mojego HA. chętnie bym też sam popróbował ale wiem, że będzie ciężko z kimŚ kto nie za bardzo wie o co chodzi.

@Allon zapraszam, chociaż patrząc na repozytorium wydaje mi się, że to będzie chwila roboty. Jak coś naskrobię, to Ci podeślę, żebyś rzucił okiem.

@Amper masz HACS? Jeśli nie, to sobie ogarnij, jak się z tego korzysta, bo na pewno Ci się przyda.

Tu jest API: