Sterownik pieca węglowego

Witam serdecznie, jestem amatorem i dopiero się uczę malymi krokami. Mam prośbę, czy zmodyfikowal by ktoś dla mnie kod sterownika temperatury bang bang aby zamiast przekazników wentylatora byla regulacja obrotami tak jak to bywa w orginalnych sterownikach pieców.
Mam czujnik ds18b20, esp8266 node mcu v3, moduł l293n .
Cod mial by byc pod esphome.
Dziękuję

To jest awykonalne. Czy w ogóle się zastanawiałeś nad swoją prośbą…

Rozwiń swoją odpowiedź
Dlaczego nie wykonalne ?
Co jest nie tak z mają prośbą ze mam się nad nią zastanowić?

Nie jest możliwe technicznie.

Sterownika “bang bang”, czyli dwustanowego z histerezą (oficjalnie po polsku regulator dwustawny) nie da się nijak przekonstruować w regulator obrotów, co najwyżej możesz założyć gigantyczne koło zamachowe.

To co pragniesz uzyskać to totalnie inna konstrukcja regulatora.

Jakkolwiek skoro się upierasz, że można to wrzuć nam

1. pierwotny kod dotychczasowo swojego regulatora, który działa z tymi przekaźnikami
  2. wersję zmienioną w której dążysz do celu (jest wtedy szansa, że poszukamy błędów i pomożemy)

Bo jak na razie to wygląda jak zadanie z technikum, które pragniesz zrobić w 100% cudzymi rękami.

Dodatkowo brakuje informacji o rodzaju i parametrach silnika w wentylatorze.
Okazać się może, że będzie potrzebny falownik.
Na tyle ile znam ESPhome - to wygląda na gotowiec, jednak poskładania tego w całość się nie podejmę.

1 polubienie

Wybrane elementy sugerują chęć użycia mostka H

czyli o silniku możemy się czegoś domyślać - jest to niskonapięciowy silnik prądu stałego, bo tylko taki pasuje (do zastosowania i do “końcówki mocy” która jest nieco bardziej uniwersalna, ale bez przesady - dla wentylatora wystarcza użycie półmostka).

Nota katalogowa nawet pokazuje właściwe schematy połączeń dla półmostka

dla obciążenia indukcyjnego musi być wersja L293D albo trzeba diody przeciwprzepięciowe dodać samodzielnie (schemat gotowej płytki konieczny, by go zweryfikować).