Synchronizacja głowicy termostatycznej z termometrem

Dzień dobry wszystkim.
To mój pierwszy post, więc proszę o pewną wyrozumiałość, jesli niewłaściwie przypisałem go do kategorii. :slight_smile:

Mój problem jest następujący.
Posiadam głowicę termostatyczną z wbudowanym termometrem i funkcją jego kalibracji (wiadomo, przy grzejniku zawsze cieplej) i niezależny termometr NOUSa. I tak sobie zamarzyłem, że mógłbym przygotować taką automatyzację, odświeżaną na przykład co 15 sekund, która wykonywałaby - w teorii - prostą czynność.
Temp_termometr - temp_głowica = różnica
I wspomniana “różnica” byłaby podstawiana jako wartość do local_temperature_calibration. Początkowo próbowałem robić to poprzez edycję znalezionego (chociaż niedziałającego) kodu, ale jestem strasznym laikiem i chociaż efekt był to zmieniona wartość wyświetlana była przez 30 sekund, następnie przez 30 sekund była wartość realna i tak w kółko, przez co głowica wariowała włączając i wyłączając się w kółko.
Macie może pomysł jak to obejść korzystając z Node-Red? Również próbowałem, ale tutaj już w ogóle nie miałem pojęcia jak wymusić podstawienie wyniku odejmowania do wartości.
Zastanawiałem się także czy nie ma bezprzewodowych elektrozaworów, które nie byłby tak “inteligentne”. Wystarczyłoby przecież, żeby były na baterie i odbierały sygnał 0 i 1. Korzystając z HA ich wewnętrzny termometr jest mi zbędny, a wręcz przeszkadza.

Poniżej załączam kod, może komuś pomoże zrozumieć moje rozterki. :smiley:

blueprint:
  name: Sync TRV tempature
  description: Sync external tempature sensor with TRV tempature
  domain: automation
  input:
    ieeeaddressoftrv:
      name: IEEE Address
      description: This is the address of the TRV found in your zigbee database example 03.02v8
    external_temp:
      name: Select the external temp sensor
      description: This will be your external temp sensor
      selector:
        entity:
          domain: sensor
          device_class: temperature
    climate_name: