Szybkie pytanie które mnie dręczy i nie daje spać

Ze względu że na razie nie mam możliwości sprawdzenia tego organoleptycznie mam pytanko.
Jestem nowy w temacie Smart co nie znaczy że świeży. Obecnie cały mój Smart opiera się o sprzęty sygnowane Lidl/Action czyli Tuya. W świeżo remontowanym domu wszystkie przyciski od światła będą miały ZBMini czyli sonoff-a.
Pytanie brzmi czy jeśli postawie HA z donglem od sonoffa to dam radę spiąć razem obydwa systemy czy muszę się przestawić na jeden? (zalecane)
Obecnie mam wszystko w zasięgu bramki, ale czy ZBMini będą się że sobą komunikować w “łancuchu”? Chata ma 10m szeroka i ponad 40m długa więc taki łańcuch może mieć 5-8 ZBMini z czego HA będzie mieć np.2 “ogniwa” w zasięgu.
ZBMini robi za ruter ale nie wiem czy i ile takich ruterów może być połączonych w "rzędzie"nie wspominając o urządzeniach końcowych typu czujnik. Do HA chcę wykorzystać malinę 4b. I chciałem wszystko spiąć ze sobą bez zewnętrznej chmury.

To nie od tego zależy tylko od oprogramowania do obsługi Zigbee jakie użyjesz do obsługi tego dongla, do wyboru masz ZHA albo Z2M.

No cóż.

Kluczową informacją może będzie to, że w jednej sieci Zigbee może być tylko jeden koordynator.
I to obojętnie czy to będzie bramka zamkniętego systemu jak bramka Tuya (lub jakakolwiek inna), czy wirtualna bramka na bazie instalacji HA, dongla Zigbee USB i jakiejś Integracji (ZHA, Z2M lub ewentualnie deconz dedykowana tylko dla koordynatorów z Drezna).

Zamknięty ekosystem Tuya zawiera urządzenia Zigbee, BLE lub WiFi.

Jeśli masz na myśli tylko sprzęt Zigbee to daje się on wykorzystać poza swoim ekosystemem dzięki względnie dużej interoperacyjności samego Zigbee (można je spiąć z bramkami innych systemów, największe nadzieje daje coś otwarto-źródłwego jak integracje Z2M lub ZHA obie możliwe do wykorzystania w HA).

Sugeruję montaż koordynatora (obojętnie jakie rozwiązanie wybierzesz) gdzieś w okolicy geometrycznego środka.