Taśma LED i WLED

Cześć. Na początek zaznaczę, że jestem mocno zielony w temacie taśm LED, dopiero zaczynam się tym bawić, więc wybaczcie jeśli pytania będą mocno podstawowe.

Wymyśliłem sobie, że chciałbym zrobić podświetlenie LEDami pod łóżkiem. Początkowo myślałem o jakiejś najprostszej taśmie, która by się włączała/wyłączała na czujnik ruchu i tyle. Przypadkiem trafiłem jednak na coś takiego jak diody adresowalne i projekt WLED: https://kno.wled.ge/ i nie będę ukrywał, że możliwości bardzo mi się spodobały :wink: Pomyślałem więc, że zagłębię temat i spróbuję to zrobić. Potrzebuję 5m taśmy LED, znalazłem np. taką: Pasek LED RGB WS2812B - cyfrowy, adresowany - IP65 60 LED/m, 18W/m, 5V - 5m Botland - Sklep dla robotyków choć pewnie da się spokojnie znaleźć coś tańszego na Ali, jeszcze będę szukał. Jako moduł do sterowania widziałem, że popularny jest np. Wemos D1 mini.

No i chciałbym się upewnić jak to wszystko poskładać w całość? Bazując na tych LEDach wymagają one 5V i 18W na m, a więc dla 5m powinienem kupić zasilacz minimum na 90W i 18A? Brzmi jakoś dużo, ale może coś źle liczę. No i później kwestia podłączenia Wemosa - wystarczy jak z taśmy pociągnę do niego te 5V czy muszę tu coś więcej kombinować?

Zastanawiam się też tak z innej beczki: jak to najlepiej zamontować pod łóżkiem? Mam je obite materiałem, który trochę nachodzi na krawędź pod spodem, ale miejscami nierówno, zastanawiam się czy po prostu klej od taśmy będzie trzymał i czy klejenie częściowo na materiał to dobry pomysł? Czy są jakieś specjalne osłonki na takie taśmy (nie mogłem znaleźć)? No i jak poradzić sobie z kątami 90 stopni na krawędziach ramy, lutować po prostu kabelki i ominąć kąty? Czy stosujecie jakieś takie mini złączki kątowe?

Nietety tak

…trzeba dopasować linię danych z ESP 3.3V do LED 5V

Tak są specjalne profile z kloszami i uchwytami.

…są ale trudno będzie dopasować wymiar aby zamknąć po obwodzie - ze względu na raster taśmy, której nie można przeciąć w dowolnym miejscu.