Tasmota logowanie do wifi / ASUS router

cześć,
jestem nowy na forum i aż nie chce mi się wierzyć że nie było podobnego tematu już ale ja nie mogłem go znaleźć. Jestem laikiem ale to już mnie przerosło a mianowicie zainstalowałem przez tuya-convert na 2 gniazdkach sp111 tasmote następnie podałem im nazwę i hasło sieci Wifi ale urządzenia nie chcą się z nią połączyć. Znalazłem w sieci parę informacji że jest to wina współpracy tasmoty z routerami Asusa. Zastanawiam się czy może jest już na to jakieś obejście, zrobiłem sieć gościa i nawet gniazdka się z nią połączyły ale wtedy nie mogłem przez ich IP wejść na nie tak że chyba nie tędy droga. Nie wiem co więcej mógłbym zrobić?

ps oczywiście zrobiłem aktualizacje firmware na gniazdkach.

Tomek

Posiadam osobiście router Asusa, jeden z tych najnowszej generacji z Wifi 6, w sieci posiadam 10 urządzeń z Tasmotą i z żadnym nie miałem i nie mam najmniejszego problemu.
Co do sieci gościa, to u mnie wszystkie Smart zabawki komunikujące się po wifi połączone są właśnie poprzez taką sieć. Działają bezproblemowo w połączeniu z HA jak i nie mam najmniejszego problemu z dostępem do każdego z osobna poprzez jego IP.

Mój model jest z tego roku. Dziękuję za info wobec tego będę szedł w tą stronę czyli sieć gości.

Pozwolę sobie się wtrącić

  1. producent routera nie ma żadnego znaczenia, znaczenie może mieć tylko zastosowany w nim chipset (więc tego typu zdarzenia niekompatybilności sprzętu, które wspomniałeś, dotyczą pojedynczych wybranych modeli różnych producentów)