Temperatura + Node-Red + Siemens S7

Cześć,

Jestem początkujący jeżeli chodzi o HA jak i o forum bo to mój pierwszy post :slight_smile: i chociaż sporo udało mi się zrobić (zainstalowanie linuxa, HA, Node Red, zaprogramowanie siemensa itd…) trochę zrobił mi się mętlik już w głowie i utknąłem na prostej rzeczy.

Mam odczytaną temperaturę z S7 w Node Red na dwa sposoby:

  1. Temp1_ver1 - to odczytuje zmienną typu INT i to się zgadza z Siemensem ale musze dalej dzielić przez 100 itd
  2. Temp1_ver2 - odczytuję zmienną typu REAL, ale tutaj już wsartość odbiega od tej w S7, tam mam “21.7” a w Node Red jest “21.73255627737” i tutaj nie wiem czemu tak się dzieje??

Druga prostsza sprawa z którą nie mogę sobie poradzić, to jak zrobić encję w HA która wyświetli mi tą temperaturę na Dashboard i jak zrobić żeby wprowadzać od razu wartość zadaną?? Jak zrobiłem inject do Siemensa to działa mi prawidłowo, aby tylko powiązać to z HA.

Bardzo będę wdzięczny za pomoc, dopiero raczkuję, próbowałem kilka sposobów ale nic z tego nie wyszło :frowning:

Pozdrawiam
t0mek

Musisz sobie utworzyć nod entity node

Screenshot - 27.08.2021 , 02_41_13

W device_class definiujesz to co chcesz odczytywać w twoim przypadku temperature
W icon możesz sobie zdefiniować ikone która będzie wyświetlana w HA np. mdi:power-socket-eu
Encje w HA znajdziesz pod nazwa która zdefiniowałeś w name
Klasy w HA https://www.home-assistant.io/integrations/binary_sensor/

Screenshot - 27.08.2021 , 02_41_00

Co prawda mam tylko LOGO8 ale mam to zrobione tak

Screenshot - 27.08.2021 , 02_41_30

Dzięki za pomoc, o to mi właśnie chodziło.
Ja mam do siemensa dołączony przemysłowy przetwornik 1-Wire i w całym domu pod włącznikami światła pozakładane malutkie czujniki DS80B20, działa to od 4 lat stabilnie i niezawodnie. Muszę teraz tylko dodać to do HA. Jeszcze raz dzięki!

Cześć, zapoznałem się z Twoim tematem, i trochę nie rozumiem, dlaczego wykorzystujesz Node-Red.