Termostat ZWT198 jak skorzystać?

Szukam termostatów bateryjnych ZigBee i zakupiłem na próbę ZWT198
Widziałem opisy niestety już po zapisie że nie współpracuje z Z2M, ale mi wykrył tylko że nie ma wszystkich encji - a dokładniej nie ma tych które mi są potrzebne.
Co ciekawe w HA widzę wartości temperatury , i zadanej temperatury - te dwie wartości jak na razie wystarczają mi
W Z2M stan tez mi pokazuje
{
“current_heating_setpoint”: 15.5,
“linkquality”: 184,
“local_temperature”: 20.3,
“preset”: “manual”,
“child_lock”: null,
“deadzone_temperature”: null,
“frost_protection”: null,
“local_temperature_calibration”: null,
“running_state”: null,
“upper_temp”: null
}

Ponieważ jestem bardziej zielony od 100$ w node-red proszę o podpowiedź jak “wyciągnąć” w carrent_state temperature aktualną i zadaną ? Tak aby sterowac tymi wartościami np switchem

Użycie jest proste, wytłumaczenie trudne :slight_smile:

Wpisz w wyszukiwarce frazę “home assistant node red get entity attributes”.
Poczytaj i wstępnie się przygotuj, te parametry to są atrybuty encji i ich odczyt jest bardziej złożony niż odczyt stanu.
Prościej byłoby to czytać bezpośrednio z Mqtt ale dla Ciebie to chyba nie ma znaczenia? :wink:

To ja spróbuję wytłumaczyć po swojemu :slight_smile:
@Wojtek_13 chcąc się dowiedzieć jak encja termostatu “przedstawia” swoje atrybuty , najprościej użyć noda pełny debug. Widać to na poniższym foto ( górna część )

Po uruchomieniu takiego przepływu rozwijasz okno debag i widzisz wszystko co jest dostępne. Kopiujesz to co potrzebujesz ( w moim przypadku temp.max, i używajac noda funkcji (dolny przepływ) wyciągasz sobie ten parametr.
funk
Co dalej z nim zrobisz to już twoja sprawa

2 polubienia

Dziękuję - widzę już w debug dane , jeszcze muszę się nauczyć wykorzystywać je ale to jest kwestia czasu.

A ktoś podpowie co zrobić, jeśli używając powyżej metody kolegi @isom1266 dostaję błąd: “TypeError: Cannot read properties of undefined”? U mnie wygląda to tak:

image

image

image