Urządzenia Shelly "encja stała się niedostępna"

Witam wszystkich,
zapewne wielu z was korzysta z urządzeń Shelly i integracji ShellyforHass.
Jestem ciekaw jak wygląda u was stabilność tych urządzeń w HA?
Posiadam kilka modułów Shelly (od modelu Shelly 1 po ściemniacze i gniazdka elektryczne).

Problemem u mnie jest notorycznie zrywanie komunikacji z HA, czego objawem przyciski sterowania robią się szare, a w dzienniku “encja stała się niedostępna” i po kilku lub kilkunastu sekundach wraca dostępność.

W logach HA “Timeout fetching shelly1pm data” i taki komunikat od wszystkich shelly w różnych odstępach czasowych.

Zasięg wifi jest idealny dla każdego shelly i dla każdego urządzenia przypisane stałe adresy IP.
Na forach zagranicznych dość dużo osób ma z tym problem. Próbowałem w każdym shelly włączyć CoIoT i wpisałem adres IP HA z portem 5683. Po tym zabiegu byłem pewien, że problem rozwiązany, ponieważ 3 dni ani razu nie zgubiło żadnego z modułów.

Niestety radość nie trwała długo i znów co kilka godzin moduły tracą kontakt z HA.
Czy jedyne słuszne rozwiązanie to przejście na komunikację po mqtt?

Ja korzystam z oficjalnej integracji Shelly i nie mam problemów. Żadnych.

Zostań przy ustawieniu aktywnego CoIoT i przejdź na natywną integrację Shelly.
Pamiętaj tylko o tym, że na urządzeniach shelly musisz mieć co najmniej oprogramowanie w wersji 1.10.0.

Poradziles sobie z tym tematem? U mnie ostatnio na dwóch urządzeniach 1pm i 2.5 dzieje sie to samo
z tym że jeżeli encja stanie sie dostepna to i tak nie dziala - integracja natywna.
Edit:
Ze swojego podwórka. Moim zdaniem to wina sieci. Mam w niej 2 routery Asusa do tego jeszcze reapiter też Asusa. Wymieniłem go ma inny tplinka sytuacja się poprawiła i to dużo w zasadzie probl nie występuje. Nie wiem jak to jest ale niektóre shelly łączą się nie z najbliższym pkt dostępowym a z najdalszym najsłabszym. Zastanawiam się nad siecią mesh tym bardziej że moje routery to obsługują ale czy to działa - opinie są różne.

Mam podobny problem jak autor wątku. Czy możecie podać jakie macie routery albo Acces Point może to poprawi komunikację z Shelly. Odświeżam temat ponieważ - upłynęło już sporo czasu i jestem ciekaw jak dzisiaj wygląda komunikacja z waszymi shelly. U mnie 3 szt Shelly ciągle leci komunikat encja stała się niedostepna. Mam sporo sprzętu na modułach Sonoff tam nie ma takiej przypadłości.
Myślałem, że to problem zasięgu wifi ale jest bardzo dobry. Potem zmieniałem Ip na stałe i odwrotnie, próbowałem chmury, teraz mam podłączone po mqtt niestety dalej rozłącza. Mam dużo modułów Sonoff i tam nie ma tematu z rozłączaniem. Zastanawiam się czy może jest to problem z Router lub Acces Point. U mnie jest wszystko na ASUS RTAX-55 oraz ASUS RTAC-86U. Poproszę o wasze wpisy co do konfiguracji oraz z jakiego sprzętu korzystacie w sytuacji kiedy shelly działają bez problemu.

Długo męczyłem się z tematem i udało się ustabilizować moduły. Mam 3 routery Huawei 5G CPE2 Pro jako modem, Asus RT-AX58U i RT-AX55 jako AP.
Przede wszystkim wpisałem w modułach shelly adres serwera protokołu CoIoT co dało sporą poprawę.
Następnie ustawiłem we wszystkich modułach stałe adresy IP.

Moje AP Asusa pracują w trybie mesh i dobrze jest na stałe przypisać shelly do routera, który znajduje się bliżej danego modułu.

Od tamtej pory bardzo rzadko shelly traci kontakt z HA.

1 polubienie

Stały adres IP dla urządzeń łączących się przez WIFI jest czym wymaganym, trudno wyobrazić sobie zmieniajcie się adresy IP kilkunastu urządzeń czy to po restarcie HA czy routera.

Spróbuję uzupełnić ColoT. Powiedz mi: jak będę pisał adres Serwera to jaki dać port. Przy komunikacji MQTT mam ip:1883 jak uzupełnić dane przy ColoT
I jeszcze jedno: Co musze zmienić w HA żeby shelly komunikowało się poprzez ColoT

Żaden, HA używa domyślnego portu coiot

W powyższym artykuliku są wspomniane przyczyny dla których to czasami nie działa za dobrze (np. sieć z VLAN’ami).

1 polubienie