Ustawienie zakładek dla użytkowników

Witam czy jest opcja żeby zablokować dostęp do widoczności zakładek po lewej stronie HA dla dodanych użytkowników ? Z tego co widzę mają oni dostęp do dziennika, historii, kalendarza i reszty zakładek a chciałbym aby mogli korzystać tylko z zakładki Przegląd.

“Reszty zakładek” a dokładnie do tylko tych, do których ma dostęp zwykły użytkownik HA bez praw administratora.
A odnośnie Twojego pytania poczytaj Remove Menu Items - #6 by jortegamx - Configuration - Home Assistant Community oraz Manage sidebar/menu items (hide/add/move) - Month of "What the heck?!" (2020) - Home Assistant Community, jest opisany dodatek, który na to pozwala, oficjalna funkcjonalność w HA jest w statusie “new issue” - Allow to move and hide sidebar items by bramkragten · Pull Request #6755 · home-assistant/frontend · GitHub.

Z tego co zrozumiałem z tych linków to na chwilę obecną tak na prawdę nie ma opcji żeby z poziomu ustawień administratora HA zablokować dostęp do lewego menu dla zwykłych użytkowników. Jedyne co można zrobić to przytrzymać na HOME ASSISTANT i usunąć wybrane pozycje z poziomu zalogowanego użytkownika. Problem w tym że można je tak samo łatwo dodać… najgorzej jeżeli chodzi o kalendarz prywatny do którego każdy ma dostęp.

Jest taka możliwość, w HACS jest dodatek sidebar, tutaj masz dokumentację

Dokładnie ten dodatek jest w przytoczonych przeze mnie linkach, @Gabriel nie doczytal dokladnie :wink:.

Czy ktoś z Was używa tego dodatku i podpowie jak poprawnie skonfigurować plik sidebar-order.yaml ?

karty jakie posiadam to : Przegląd, Mapa, Dziennik, Historia, HACS, Node-Red, Snapshot, Visual Studio Code, Odtwarzacz Mediów i Motion Eye.
Jak dobrze rozumiem każdą z nich trzeba wpisać do tej konfiguracji w pliku ?

Dokładnie tak wpisujesz po kolei i w hide wpisujesz false/true. I to jest wszystko, w dokumentacji są z tego co pamiętam przykłady.
I oczywiście po każdej zmianie trzeba zrobić restart HA.

Czyli ma to wyglądać w ten sposób :

order:
  - item: Przegląd
    hide: true
  - item: Kalendarz
    hide: true
  - item: Mapa
    hide: true
  - item: Dziennik
    hide: true
  - item: Historia
    hide: true
  - item: HACS
    hide: true
  - item: Node-Red
    hide: true
  - item: Snapshot
    hide: true
  - item: Visual Studio Code
    hide: true
  - item: Odtwarzacz Mediów
    hide: true
  - item: Motion Eye
    hide: true
   exceptions:
  - user: uzytkownik2
    base_order: true
   order:
      - item: Mapa
        hide: false
      - item: Kalendarz
        hide: false
        ..........
        ..........

A co z odnośnikami czy trzeba je dodawać do każdej zakładki ? :

- item: developer tools
    href: /developer-tools/state

Wiem, że dla nie których to proste pytanie ale dopiero od nie dawna zacząłem przygodę z HA a nie chciał bym znowu wszystkiego od początku konfigurować.

A sprawdzałeś czy ta konfiguracja działa? Jeśli masz wcięcia dobrze zrobione to powinno działać, ja mam z małych liter np. - item: grafina - sprawdź sobie konfigurację od exception i dalsze wpisy.

Jeśli chodzi o odnośniki, to zależy od Ciebie, czy potrzebujesz jakieś, to sobie dodajesz.

Na marginesie ja robię tak, że włączam te karty, które mnie nie interesują, a pozostałe (które są dla mnie istotne) wyłączam dla określonych użytkowników.