Volumio 3 rejestracja konta

Witam.
Piszę tak na szybko.
Zainstalowałem wczoraj volumio 3. Chciałem zainstalować plugin do Spotify, ale okazało się, że muszę mieć konta. Przeszedłem więc do rejestracji, ale okazało się, że to konto tylko trial i to na 15 dni.
Czytając opisy w necie i oglądając kilka filmów na YT klaruje się obraz, że nie trzeba mieć żadnego konta. Czy wiecie może od której wersji wprowadzono takie ograniczenia ?

Pozdr.
G

Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem ale po kolei. Zainstalowałeś Volumio 3, rozumiem że na jakimś zewnętrznym urządzeniu. Potem zintegrowałeś to z HA.
Plugin spotify instalowałeś jako dodatek do Volumio czy jako integrację do HA? Na samym Volumio możesz mieć dwie różne wtyczki do spotify, spotify connect - która pozwala Ci korzystać z Volumio jak z Chromecasta, łącząc się z Volumio w obrębie własnej sieci domowej z dowolnego urządzenia na którym uruchomisz spotify, oraz druga spotify jako konto, gdzie bezpośrednio z poziomu Volumio przeglądasz zasoby Spotify. Nie potrafię Ci powiedzieć czy działają w wersji darmowej Spotify bo ja akurat mam premium.
W kwestii Twojego pytania, żeby korzystać z Volumio i mieć je zintegrowane z HA nie trzeba w ogóle korzystać ze spotify czy też tidala. Możesz korzystać z własnych zasobów np. z dysku sieciowego lub radia internetowego. Jedno z drugim się nie wiąże.

@gaza1 Ochłoń trochę

  1. Przy rejestracji konta Volumio dostajesz w gratisie 2 tygodnie konta Volumio Premium (to jest ten trial)
  2. Volumio Premium jest potrzebne tylko jeśli chcesz korzystać z tego:
    • Use Volumio Premium on up to 6 devices
    • Multiroom Sync Playback
    • Manifest User Interface
    • Automatic Sync of Personal items
    • Remote connection to up to 6 devices
    • Native TIDAL and Qobuz integration
    • TIDAL Connect
    • CD Playback and Ripping
    • Bluetooth Audio Playback
    • Highresaudio.com Integration
    • Digital and Analog Inputs Playback
    • Music and Artists Credit Discover
  3. Pluginy bez rejestracji konta można instalować w Volumio 2 (w dowolnej wersji),
    natomiast Volumio 3 w każdej z wersji wymaga konta (i wystarcza do tego Volumio Free).
  4. Teraz parę słów o Spotify
    • darmowa wersja zagra tylko na urządzeniach z obsługą Spotify Connect (np. nowsze amplitunery Yamaha)
    • wszelkie pluginy Spotify (czy w HA, czy w Volumio, nie ważne jak starym) wymagają płatnej subskrypcji Spotify

@MariuszT Tak. Zainstalowałem volumio na RPI. HA sam odnalazł usługę w sieci i zaproponował jej dodanie. Wszystko działa dobrze. natomiast jeżeli chodzi o samo volumio, to trochę mnie zaskoczyło to, że aby dodać plugin to trzeba mieć konto. Spotify jeszcze nie mam w wersji premium, ale będę miał

@szopen :slight_smile: już ochłonąłem. Konto założyłem, ale opcja żeby nie korzystać z opcji Premium schowana gdzieś tam u dołu ekranu. W każdym razie konto mam i teraz już mogę dodawać pluginy.

Dzięki za dokładne objaśnienia i pochylenie się nad tematem.
Pozdrawiam
Gaza

Volumio używam od bardzo dawna, też mam wersję na RPi i do tego DAC Audioquest DragonFly, ponieważ korzystam ze wzmacniacza analogowego ze złotej ery sprzętu audio, czyli przełomu lat 80/90.
Od samego początku mam konto Volumio, teraz już w wersji free i prawdę mówiąc w ogóle nie zauważyłem, że w międzyczasie zmianie uległy zasady korzystania z wtyczek. Zresztą dla mnie spotify to tylko dodatek, bo w większości korzystam z własnej biblioteki muzycznej Hi-Res złożonej z plików Flac umieszczonej na NAS’ie. Niemniej Spotify działa bardzo fajnie i nawet na jakość nie można specjalnie narzekać.
Sama integracja Volumio z HA, mówiąc szczerze jest słaba. Znacznie więcej można z tego układu wycisnąć zaprzęgając do pracy Node-Reda, wykorzystając API Volumio w połączeniu z integracjami do HA takimi jak Shell Command czy też RESTful Command .

Ja na potrzeby multimediów mam akurat stworzony osobny dashboard w HA a samo Volumio wygląda mniej więcej tak jak na zdjęciu poniżej.

Hej. Szukam właśnie kogoś kto zna Volumio. Mam Volumio Primo HiFi edition . Dziś w czasie grania przestał działać. Wyłaczył się i nie mogę go uruchomić.


Taki ekran się pojawia i na tym koniec. Restart z pendrika nie działa tak jak w instrukcji. Nie bardzo jestem obeznany w komputerach. Podobno można jakoś wejsć przez IP. Nie wiem jak to zrobić.

Z tego co ustaliłem to jest ASUS Tinkerboard S z dołożoną kartą audio.
Podlinkuj lub wklej tą instrukcję.

Można pod warunkiem, że system wystartował, z tego zdjęcia sądzę, że się to nie stało.
Oprócz instrukcji napisz konkretnie co robiłeś.


Grało i przestało grać.
Kiedyś zawiesił się więc zrobiłem reset z pendrajwa wg instrukcji ale teraz nie wchodzi. Nie mam pomysłu. Odłaczenie od sieci nie pomaga.

@szopen VOLUMIO PRIMO USER MANUAL Pdf Download | ManualsLib

No ta odpowiedź nie była jakaś mocno pomocna (musiałem przebrnąć przez całą instrukcję, mogłeś podać chociaż nr strony…), ale OK jak rozumiem zrobiłeś dokładnie wszystkie te kroki:

Factory Reset Via USB Thumb Drive
• Get a USB thumb drive
• Format your USB thumb drive as: FAT32
• Download the factory reset file from: http://repo.volumio.org/Primo/factory_reset
• Copy the file on the thumb drive and make sure it’s called exactly
“factory_reset” (Do not rename this after download)
• Remove power from Primo
• Insert the thumb drive to one of the USB ports
• Apply power to Primo
IMPORTANT: During this phase the unit might restart multiple times and this factory reset will take about ten minutes.

oraz po wszystkim odłączyłeś ten specjalnie przygotowany pendrive oraz wszelkie inne zewnętrzne nośniki.

Czy możesz w tej sytuacji (po odpięciu wszystkiego) uruchomić ponownie sprzęt podpięty do monitora i zrobić zdjęcia?

Przy okazji jeszcze krótkie pytanie jaką pojemność ma pendrIve, który sformatowałeś zgodnie z instrukcją jako FAT32 (a NIE jako exfat!)


Tak z innej beczki ten manual jest oficjalnie dostępny tu

Generalnie sugeruję kontakt ze wsparciem technicznym producenta, ponieważ na podstawie poprzedniego zdjęcia sądzę, że system w nim uległ uszkodzeniu, a nie mam bladego pojęcia w jaki sposób odbywa się licencjonowanie (czy są to specyficzne pliki zapisane w sprzęcie, czy może np. licencja jest przypisana do MAC-adresu, a może po prostu do konta użytkownika?).

Nie wiem też czy można “bezkarnie” wgrać wersję Volumio dedykowaną dla Tinkerboard S (tzn.jestem przekonany, że można to zrobić, bo ten sprzęt to nie jest jakiś cud techniki, tylko nie wiem czy nie utracisz licencji).

Próbowałem robić reset zgodnie z instrukcją czyli fat32 itp i nie reaguje. Pen 16gb. Z tego co wiem to konto premium pozwala na logowanie się do 6 urządzeń z systemem volumio. Chyba nie ma znaczenia na jakim sprzęcie ale wyślę zapytanie. Teraz jestem w pracy i nie mam mozliwości sprawdzenia. Dziękuję w ogóle za zainteresowanie

Tak myślałem, że licencja jest przypięta do konta (nigdy nie używałem ich sprzętu).
Pytałem o rozmiar pena, bo jeśli jest zbyt duży to domyślnie nie jest formatowany jako fat32, ta procedura nie naprawia instalacji systemu i jest skuteczna tylko jeśli on (system) działa poprawnie (to tylko plik tekstowy wcytywany podczas bootowania, na podstawie treści którego zostaje usunięta konfiguracja).

Spytaj ich od razu o obraz systemu dedykowany do tego sprzętu (tj. czy można użyć standardowego obrazu dla Tinkerboard czy podeślą linka).

W przypadku ponownej instalacji systemu “od zera” będzie trzeba przeprowadzić procedurą instalacji systemu jak dla Tinkerboard S
(nie pamiętam konkretów, ale zasadniczo mam Tinkerboarda, którego używałem kiedyś do Volumio chociaż z inna kartą audio, więc mogę poświęcić jakieś popołudnie by sobie przypomnieć jak ogarnąć temat “od zera”, ale jestem przekonany, że będziesz musiał rozebrać ten playerek do takich operacji - bo łączy się go na czas flashowania z komputerem przez micro-USB, którego pewnie nie masz wyprowadzonego na obudowę, bądź ewentualnie użyć slotu karty TF/micoro-SD - szczerze mówiąc nie pamiętam szczegółów - może być konieczne wykorzystanie obu).

zasadniczy skrót wszystkich metod

rozdział 4
https://tinker-board.asus.com/images/doc/download/User-Manual.pdf

Ostrzeżenie przed NIE formatowaniem w windows PO flashowaniu systemu (może być dość istotne, bo znam wielu, którzy popełnili ten błąd).
https://volumio.github.io/docs/FAQs/Installation.html

Jeśli w zwykły sposób się nie uda, to pewnie będzie trzeba zastosować procedurę ze zworkami (punkt 4.2 z rozdziału 4 instrukcji Tinkerboard’a), więc będziesz potrzebował do tego standardowego systemu
https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/Embedded_IPC/TinkerBoard_R2.0/Tinker_Board-Debian-Buster-v3.0.11-20211026.zip
oprócz standardowej edycji Volumio (no chyba, że dla tego sprzętu masz oddzielny download, jeśli nie to ten dla Tinkerboard)

Mam też parę słów pocieszenia - nawet w przypadku awarii wlutowanego eMMC prawdopodobnie da się uruchomić sprzęt instalując system na karcie TF.


PS Oczywiście mam na myśli starą wersję sprzętu, bo stary Tinkerboard/Tinkerboard S nie jest już produkowany, a przy takiej skali sprzedaży nie sądzę, aby to była dedykowana konstrukcja.
A jak się okazuje, jest też “nowy Primo”

i sądząc po rozkładzie portów jego bazą sprzętową jest jakiś tv-box lub SBC (z dołożoną kartą audio), co sugeruje też procek Amlogic S905D3, być może to w miarę znany SBC Khadas VIM3L, bo rozkład portów tu idealnie pasuje, ale akurat konstrukcje na bazie Amlogic’ów mnie ostatnio głęboko nie interesowały, więc nie wiem czy zgadłem.

To co napisaleś to jak bym po chińsku czytał. Słaby jestem w te ustawienia resety i konfigurację. Najchętniej wysłałbym komuś żeby to zrobił. Wolałbym dół 2x2 wykopać. Jakby mi się to udało samemu ustawić to chyba z nerwów żył bym kilka lat krócej

No cóż, trudno, a co odpisał dział wsparcia technicznego?
support@volumio.org
lub

PS Sesję online zostaw sobie na potem (1 godzina jest bezpłatna w ramach konta premium, więc warto nie zużyć, bo potem 30 euro na godzinę).


PPS Od biedy mogę zajrzeć do sprzętu, ale nie prowadzę tego typu działalności, więc musisz brać pod uwagę, że

  • nie daję żadnej gwarancji, że się uda, a nieudana naprawa wiąże się z ryzykiem całkowitego uszkodzenia sprzętu (bądź wygenerowania innych dodatkowych kosztów), nie biorę za to odpowiedzialności
  • nie daję żadnego wsparcia (płatnego ani bezpłatnego) po udanej naprawie
  • nie ma mowy o gwarancji czy rękojmi (oczywiście jeśli na sprzęcie istnieją jakieś plomby będę musiał je zerwać, więc się upewnij, że sprzęt nie podlega już gwarancji producenta lub sprzedawcy)
  • ponosisz koszty przesyłki w obie strony
  • nie obiecuję żadnego terminu

Jeśli mimo to chcesz skorzystać z pomocy w ten sposób, to pisz na PW.