Panowie wracam do tematu , mam włączniki wi fi podłączyłem je ale migają mnie żarówki halogenowe w zestawie dostałem taki żółty kondensator który podobno ma być na to lekarstwem , pytanie czy mogę go podłączyć bezpośrednio do włącznika ??
Tak, możesz go podłączyć zgodnie ze schematem (czy tam instrukcją), obojętnie czy przy obciążeniu czy przy module.
Nie dołączyłeś dokumentacji!!! jakkolwiek jeśli bocznikujesz L’ to masz bocznikować do N, a nie do L, zasilanie=bocznik musi być podane na tym kanale wyjściowym, z którego moduł jest zasilany. ALE przecież w puszcze najprawdopodobniej nie masz obu przewodów prowadzących do obciążenia!!! ani N, (gdybyś miał wszystkie, to byś raczej nie kupował moduł “bez N”).
PS Jakiej mocy te halogenki, że wymagają bocznikowania?
I jeszcze jedno - pamiętaj, że w przypadku modułów “bez N” obciążenie zawsze jest pod napięciem i dołożenie bocznika go nie zlikwiduje.
Powiem tak nie jestem elektrykiem ale w puszce mam tylko 2 kable które podłączam w następujący sposób 1 przewód do L a drugi przewód do L2 ( włącznik ) i wszystkie 4 żarówki ledowe GU 10 się włączają i wyłączają bez problemu w przedpokoju , teraz kupiłem identyczny taki sam włącznik tyko że z WiFi podłączenie jest takie same z wyjątkiem tym że po wyłączeniu żarówki GU10 lekko migają , czyli mogę tak podpiąć ten kondensator do włącznika do L i L2 bo ino takie mam dostępne podpięcie ??
Nic się tu kupy nie trzyma pisałeś, że masz halogeny, a teraz że LEDy…
Rozumiem, że ten pierwszy moduł (który działa) to Zigbee, bo jest identyczny ale nie jest identyczny…
Jeśli nie masz N w puszcze, to musisz zbocznikować obciążenie tam gdzie masz N, a nie moduł.
Jeśli nie masz jak podłączyć, wymień te LEDy na prawdziwe halogeny, to zacznie działać normalnie bez bocznika. Prawdopodobnie by wystarczył jeden prawdziwy halogen.
Jest jeszcze jedna opcja jeśli nie masz jak podłączyć tego kondensatora jako bocznik, zamiast najtańszego LEDa GU10, kup takie dedykowane do ściemniaczy - na pudełku i samej żarówce jest nadrukowana ikona pokrętła ściemniacza - UWAGA NIE skreślona, bo skreślona oznacza coś odwrotnego (szukaj wśród najdroższych na półce) - one zwykle mają minimalnie większy pobór mocy i są odporne na niewielkie upływności, więc nie migają w stanie wyłączonym (ale kup w jakimś markecie budowlanym, który daje opcje zwrotu lub przez internet).
Jeśli moduł jest jednoobwodowy, to łączysz kondensatorem L2 z N (czyli w braku tego przewodu w puszce nie przy module, tylko przy oprawce).
Dla innych wersji modułu (wieloobwodowych) należy użyć L1.
Oki podłączyłem wszystko i teraz działa i nie miga itp
Przełącznik został dodany do aplikacji SMART LIFE następnie do Tuya Local zrobiłem automatyzację i wyłącza się sam po określonym czasie
Jedno co mnie irytuje w tych przełącznikach to głośne cykanie podczas ON/OFF czy istnieją jakieś inne przełączniki które nie wydają takich dźwięków cykania , dla przykładu mam też przełączniki bez wi fi takie same i nie wydają żadnego dźwięku podczas przełączania hmm ??
Z tego co wyczytałem muszę szukać przełączników zbudowanych na Triaku , a takie występują chyba tylko i wyłącznie w przełącznikach z funkcją ściemniania i rozjaśniania światła co mi jest nie potrzebne , jak się mylę to proszę popraw mnie
20 lat temu przekaźniki klikały, później były takie które aby usłyszeć trzeba było ucho przyłożyć, dziś wszystko klika, stawiam że to jakość przekaźników się obniżyła, nie ma znaczenia czy to WIFI czy Zigbee. Przełączników z triakiem raczej nie znajdziesz.
oki przyzwyczaiłem się do tego klikania , nie będę szukał dalej pewnie nie znajdę nic ciekawego , włączniki zostały zamontowane + automatyzacja w HA żeby światło się gasiło po określonym czasie na razie działa to dobrze