Włączniki świateł tuya - światła migają

Cześć! Kupiłem ostatnio 2 włączniki światła jak na obrazku.

Nie wymagają przewodu neutralnego. Po podłączeniu dotyk i światła (żarówki ledowe zwyczajne) działają bez zarzutu. Problem pojawia się kiedy paruje włączniki z aplikacją tuya. Parowanie przebiega pomyślnie sterowanie działa zarówno z tuya jak i z ha integracji tuya. Problem polega na tym, że kiedy tylko łącze je z wifi to zaczyna się flickering świateł. Można dostrzec takie bardzo szybkie prawie niewidzialne miganie. Jak tylko usunę włącznik z apki tuya to miganie ustaje.
Miał ktoś z was taki problem? Czy jeśli uda się to przeflashowac na tasmote to jest szansa że ustanie?

Piszesz, że nie wymagają przewodu neutralnego czy w zestawie jest kondensator?
Wrzuć fotkę płytki (tej z dotykiem) zobaczymy jaki układ tam siedzi.

Tak był kondensator. W obu przypadkach go zastosowałem (bez niego w ogóle włącznik nie działał). Działanie bez wifi jest poprawne do czasu aż nie sparuje włączników z apką. To wygląda tak jakby każda wysłana ramka powodowała spadek napięcia na układzie. Tak jak tylko wrócę do domu to spróbuję go rozebrać, mam nadzieję że da się bez uszkadzania. Front z dotykiem wygląda standardowo tak jak we wszystkich innych włącznikach.

Nie chodziło mi o wygląd tylko na jakim układzie pracuje. Po sparowaniu z tuya włącznik się aktualizował?

Wiem trzeba by wyjąć jakoś tą płytkę i odwrócić żeby zobaczyć.


Nie widzę śrubek, a trochę boję się podważać żeby nic nie pękło, bo w razie czego po prostu je odeślę. Wiesz co nie zwróciłem uwagi, nic mi się nie wyświetliło w aplikacji, choć może coś zrobiło się w tle.

Zdjęcie z drugiej strony (nie mogę dodać dwóch w jednej wiadomości).

Zaznaczylem miejsce gdzie delikatnie podważ do góry płytkę cienkim śrubokrętem. OCZYWIŚCIE WCZEŚNIEJ ODŁĄCZ ZASILANIE !!!

Coś takiego:

https://tasmota.github.io/docs/devices/TYWE3S/

Jak widać włącznik pracuje na układzie TYWE3S, niestety jest to już nowa/zmodyfikowana płytka która nie ruszy z tuya-convert. Ale bez problemu można wgrać alternatywne oprogramowanie przez lutowanie lub korzystając z nakładki.
Tutaj masz opis wyjść.
W tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=imKZbhJ8lvU&t=984s autor programuje takie układy stosując nakładkę o której Ci pisałem wyżej.
Dodam, że mam u Siebie włączniki na tym układzie i bez najmniejszego problemu zmieniłem oprogramowanie korzystając z nakładki.

W tym materiale jest szablon dla GPIO

Okej no to czas działać. Mam nadzieję że po flashu problem ustanie. Chyba że mam po prostu jakiś problem w instalacji. Zawsze mogę kupić włącznik wymagający N, bo mam wyprowadzone w każdej puszce lecz nie jest nigdzie używany. W salonie główne światło składa się z 4 żarówek i 3 z nich są takie same (od nowości) a jedna wymieniona niedawno na nową 1w mocniejszą i o dziwo tylko ona nie miga. Drugi włącznik w łazience miga wszystkimi na raz (wszystkie żarówki ta sama moc). Nie wiem czy dam radę z flashowaniem jeszcze dzisiaj ale na pewno dam znać jak skończę co i jak.

Czas na update. Dzięki Panowie za te informacje. Flash tasmota lite bezproblemowy, tego gościa z poradnika template musiałem dostosować bo u mnie nie działało. Ostatecznie dla switcha z jednym przyciskiem wyglądało tak :

Niestety po dostosowaniu wszystkiego jak należy problem nadal jest. Światła migają z dużo większym interwałem (pewnie dlatego że tasmota wysyła w eter dużo mniej danych). Albo coś z tym typem gniazdka jest u mnie nie ok, albo mam coś w instalacji (chociaż do tej pory nie było żadnych problemów). W sumie ten włącznik powoduje u mnie podgląd ruchu na ruterze w czasie rzeczywistym… Możliwe, że będę musiał poszukać włączników z wymaganym przewodem neutralnym albo po prostu jakiegoś porządniejszego włącznika i sprawdzę czy również tak samo będzie się zachowywał.

Jak dla mnie zakładanie włączników bez N w puszce gdzie jest N, to nieporozumienie. Zawsze proteza nie dorówna normalnemu zasilaniu.
Jeśli ten “kondensator” założyłeś przy żarówce, to przełóż go do puszki przy włączniku.

Rozwiązanie jest genialnie proste - dołóż więcej obciążenia (np. wymień “żarówki” LED na tradycyjne żarówki).

Czy wiesz jakie powinno być minimalne obciążenie? Czy zwiększanie obciążenie dotyczy tylko instalacji bez N?

W przypadku tych modułów producent nie podaje, ale ze wcześniejszych doświadczeń z osprzętem z-wave to koło 40W.
edit 1: O dziwo importer teraz podaje minimalną moc (opierałem się na nieaktualnej wiedzy, czyli tym co udostępniał producent, ale może to inne moduły?).

Tak tylko bez N, bo one są zasilane szeregowo przez obciążenie i prąd potrzebny na pracę skonfigurowanego modułu stanowi z punktu widzenia żarówki upływność (generalnie “tradycyjne” żarówki są na to niepodatne, bo mają mocno nieliniową charakterystykę luminancji względem prądu - praktycznie leżącą na zerze na całym początkowym odcinku, natomiast wspomniane 40W dotyczy niezawodnej pracy samego modułu).

edit 2:
Rozwiązanie nr 2
Użyć “żarówki” LED przystosowane do pracy ze ściemniaczem - mają one konstrukcję umożliwiającą zgaszenie nawet mimo niewielkiej upływności (ale jak rozumiem to już właśnie takie są …).

1 polubienie

Producent podał minimum 3W ( foto 1)

Edytowałem - doczytałeś do końca?

Mam pytanie odnośnie dokładnie tych samych włączników, mam pojedyńcze i podwójne, działają ok, ten dotyk mógł by być jedynie “mniej dokładny”. Działają też na starej instalacji 2 przewodowej. Chodzi mi natomiast o użycie smart żarówek z tuya, czy można je mieć wpięte w takie włączniki, ponieważ po iluś włącz/wyłącz, zaczynają wchodzić w tryb parowania i szybko mrugać.