Włączniki światła w nowym mieszkaniu

Dzień dobry, czy mógłbym prosić Was o pomoc jeśli chodzi o włączniki światła. W nowym mieszkaniu jestem na końcowym etapie wykończenia, mam pare gniazdek po WIFI i działają w aplikacji, chciałbym jednak na serwerku NAS gdzie mam zainstalowany Home Assistant zarządzać wszystkimi urządzeniami. Chciałem teraz zakupić włączniki białe szklane z dotykiem Wifi ale zabieram się do tego juz 10x i co uzupełnie koszyk to mam wątpliwości. Potrzebuje 3x włącznik pojedynczy, 2x włącznik schodowy, 3x włącznik podwójny. Chciałbym żeby była możliwość połączenia tego do HA po wifi. Wstępnie wybrałem firmę Q touch, zastanawiam się nad tymi “konwerterkami” które są w zestawie, czy można to podłączyć w puszce? Niestety jestem zielony w tych sprawach, nie chciałbym tego konwertera podłączać przy lampie bo też za bardzo nie ma tam miejsca. Ewentualnie ma ktoś może jakieś przetestowane włączniki które te konwertery mają wbudowane? Dziękuję za każdą podpowiedź i proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam.

Dla tego włącznika “adapter” mógłby być w puszcze tylko gdy jest tam również przewód N.
W ogóle obecność przewodu neutralnego w puszcze włącznika jest kluczowa przy wyborze typu.
Mogą być wł. tzw z N i bez N. Tez z zaciskiem są mniej problematyczne jedna do puszki musi być doprowadzone L i N.

Taki przykład o co chodzi:

Jeśli ma to być WiFi to bezpiecznie jest wybrać coś z tej listy.

Ok dziękuję. Tak w każdej puszce mam niebieski i brązowy. Czyli mógłbym ten adapter podłaczyć od włącznika do niebieskiego zlutować i schować z tyłu puszki.

Sprawdzę jeszcze na spokojnie tą liste, a jeśli zostałbym przy tym q-touch czy jego również mogę tak podłączyć?

https://allegro.pl/oferta/wlacznik-swiatla-szklany-dotykowy-podwojny-bialy-wifi-tuya-led-szklo-16232887443

Tak… dodany obrazek jest z strony q-touch i nie różni się od tego z aledrogo.

Normalne to tak jest zawsze :wink: bo tak przewody trzy żyłowe mają i są zajęte w klasycznym włączniku.