Wyświetlenie na telefonie temperatury z wielu czujników

Dzień dobry. Jestem totalnie zielony w kwestii Smart home, a z tego co piszecie rozumiem zaledwie zaimki :slight_smile: Jestem na etapie wyboru systemu, ale nie potrzebuję pełnego sterowania wszystkiego za pomocą wszystkiego. Na ten moment szukam rozwiązania które umożliwiłoby wyświetlenie na telefonie temperatury z 11 czujników temperatury rozmieszczonych w domu. Rozważam zakup sonoff zigbee bridge i 11 czujników temperatury i wilgotności SNZB-02. Pytanie czy to się sprawdzi, czy może istnieją jakieś rozwiązania dedykowane dla moich potrzeb? Dodam że nie potrzebuję niczym sterować w oparciu o wyniki pomiarów. Będę niezmiernie wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam Greeg

Takich rozwiązań są setki, czujniki bazujące na Zigbee stosunkowo rzadko raportują wartości, ale skoro pytasz na tym forum to pewnie masz na myśli niedużą instalację HA (jest idealny do takiego zastosowania).

Możesz użyć nawet najtańszych czujników pracujących w standardzie BLE (link przykładowy - przy odrobinie chęci można je czasem znaleźć w cenie rzędu 12-15zł /szt. w wielopaku)

Jeśli masz do poświęcenia smartfona, który będzie dla nich bramką, to nawet nie musisz mieć bramki (ani pochodzącej z danego ekosystemu ani zbudowanej metodą DIY) - przykładowe apki dla androida

Jakkolwiek ze względu na zasięg warto czasem mieć bramkę BLE własnej roboty (lub nawet kilka takich jeśli odległości do czujników są znaczne)

PS w przypadku czujników Zigbee i dużych odległości też będziesz musiał zaopatrzyć się w jakieś urządzenia, które przekażą sygnał do koordynatora sieci - to są tzw. routery Zigbee, a mogą je stanowić np. żarówki, gniazdka, moduły przełączników i generalnie większość urządzeń, które mają stałe zasilanie sieciowe (są także dedykowane urządzenia - “repeatery” nie mające dodatkowych funkcji), ale tu taka uwaga - nie każdego producenta sprzęt dobrze działa.