Zarządzanie alarmem w HA zbudowanym z kilku podsystemów

Witam wszystkich.
Przejrzałem już sporą ilość wątków na forum i szperałem w Internecie, ale im więcej czytam tym mam większy mętlik w głowie.

W tej kwestii jestem laikiem, a HA zacząłem się interesować dopiero kilka dni temu. Dlatego bardzo proszę o poradę.

Opis sytuacji:

  1. kamery będą podłączone do rejestratora

  2. czujniki ruchu będą podłączone do centralki + manipulator z ekranem + sygnalizator optyczno-akustyczny

  3. chcę zamontować czujniki otwarcia w oknach i drzwiach

  4. chcę zamontować wideodomofon

Oczekiwany efekt:

Chciałbym, wszystko podpiąć do HA i móc tym sterować (podglądać) za jego pomocą.

Moje pytania:

  1. Jaki sprzęt / oprogramowanie wybrać, aby mieć pełną obsługę kamer przez HA (podgląd, podgląd nagrań, wykrywanie ruchu, włączanie / wyłączanie)?

  2. Czy kamery (rejestrator) i/lub czujniki otwarcia powinny współpracować z alarmem (centralką, czujkami, itp.)?

  3. Jaki sprzęt / oprogramowanie wybrać, aby mieć “profesjonalny” alarm z możliwością zarządzania przez HA (uzbrajanie / rozbrajanie, tworzenie stref, itp.), ale aby działał niezależnie (np. w przypadku awarii HA)?

  4. Jaki wideodomofon, aby współpracował z HA (powiadomienia, podgląd, dźwięk w 2 kierunkach, otwieranie)? Mam pociągnięty kabel: furtka, wejście do domu, skrzynka teletechniczna.

  5. Czy mogę w HA wykorzystać czujki z alarmu do jakiejś automatyzacji, np. włącz / wyłącz światło?

Wiem, że jest tego sporo. Jednak moim zdaniem wszystko się ze sobą łączy dlatego postanowiłem zawrzeć to w jednym wątku.

Jeszcze raz bardzo proszę o merytoryczne odpowiedzi.

No i fajnie.

Niestety pełna odpowiedź na pytania, które sformułowałeś wystarczyłyby na na skrobnięcie przynajmniej pracy magisterskiej, więc niestety odpowiedzi tylko zgrubne byś się nie czuł olany na wstępie (skoro przez 3 godziny nikt nic nie napisał to chyba dlatego, że poruszyłeś temat skomplikowany na równie za samym HA w całości).