Zigbee Home Automation nie wykrywa Zigbee2MQTT

cześć,
wiele godzin dziś poświęciłem ale udało się w końcu uruchomić Zigbee2MQTT albo przynajmniej tak mi się wydaje bo jestem dość zielony w tych sprawach nie mniej jednak gdy wpisze adres IP z portem 8081 to strona się ładuje. Niestety HA (mam wersje odpaloną na synology ds220+ w docker) nie znajduje żadnego urządzenia a ja nie wiem co wpisać w Zigbee Home Automation w pole Serial Device Path (okno wcześniej wybieram EZSP) gdy wpisze /dev/ttyACM0 wyskakuje błąd gdy w terminalu wpisze komendę /dev/serial/by-id to wyskakuje -sh: /dev/serial/by-id: No such file or directory a z tego co się orientuje to powinna wyskoczyć nazwa i chyba to powinienem wpisać w ww okno chociaż podejrzewam że wtedy to i HA sam by wykrył nowe urządzenie.

inne typu lsusb działają i pokazują np to: ITEAD SONOFF Zigbee 3.0 USB Dongle Plus V2 20230220194155

ps: (korzystam z huba usb i mam tam tez jednoczesnie podpiety dysk USB)

Żeby w ogóle dodac USB do Synka posiłkowałem się tutorialem na stronie Mariushosting

Temat sugeruje, ze nie masz pojęcia co robisz

Zigbee Home Automation to wbudowana w HA integracja Zigbee (bezpośrednio obsługująca sprzęt - serwerem jest wtedy sam HA)

a Zigbee2MQTT to zewnętrzny serwer obsługujący sprzęt Zigbee i protokół MQTT (daje się zintegrować w HA tylko za pośrednictwem brokera MQTT czyli kolejnego serwera).

Skoro uruchomiłeś już Z2M to nie próbuj równocześnie odpalić ZHA z tym samym koordynatorem - to nie ma prawa się udać jeden koordynator może być powiązany tylko z jednym serwerem.

Nie możesz też żydzić na wklejaniu wyników działania poleceń tak jak są, a nie coś takiego

to samo dotyczy skąpienia linków

to ten tutorial?

PS to powyżej to tylko wskazówki do zadania pytania w taki sposób, aby był jakiś punkt zaczepienia

Nie ma w tym nic dziwnego, bo to nie są żadne komendy tylko przykładowa składnia ścieżki

PS nie mam pojęcia czy dockerowa instalacja HA ma coś takiego