Witam. Piszę tutaj bo nie mogę nigdzie znaleść odpowiedzi. Mianowicie od dnia 05.11.2023 mam problem z Home Assistant. Pierwsze co się stało, to nie chciało mnie zalogować do HA przez domenę. Wszedłem na stronę Cloudflare i tam było napisane, że oni mają jakieś problemy. Odczekałem kilka godzin, zalogować się zalogowałem, ale były jakieś błędy z supervisorem. Gdy się unormowało z tym supervisorem, to teraz żadna encja mi nie działa. Nie mogę przywróci żadnej kopii zapasowej, bo jest napisane, że system jest w zawieszeniu. Nie mogę też wejść do edytora plików ani do Zigbee2MQTT. W każdej encji jest napisane: “Ta encja nie jest już dostarczana przez mqtt. Jeśli encja nie jest już używana, usuń ją w ustawieniach.”
Wersja Zigbee2MQTT: 1.33.2-1
Proszę o pomoc.
Zrestartuj system (w sensie maszynę wirtualną, bo widzę, że to nie jest fizyczny sprzęt), awaria Cloudflare trwała kilka dni (i chyba do wczoraj nie wszystko się podniosło).
Oprócz tego wszystkie dane, które dostarczyłeś nie są wystarczające do jakiejkolwiek diagnostyki, jedyne co widać, to to, że MQTT nie jest uruchomione (prawdopodobnie, bo nie wiemy czy korzystasz np. ze zdalnych brokerów itd.). Więc Z2M nie ma brokera, do którego mogłoby się podłączyć.
W każdym Dodatku jest zakładka logi i w niej można cokolwiek znaleźć (ale nie wklejaj tego jako obrazki tylko jako tekst).
Dodatkowe info też by się przydało, z tych strzępów informacji widać tylko że to HAOS-ova w jakiejś wirtualizacji.
Ale skoro masz problem wynikający z awarii Cloudflare, to podejrzewam, że powinieneś spróbować sprawdzić lokalnie co się dzieje.
Nie próbuj nigdy przywracać backupów na systemie który leży i kwiczy (podejrzewam, że nie będzie wcale potrzeby przywracania backupu, jeśli straciłeś jakieś dane w trakcie awarii to i tak ich nie ma w backupie).
Najpierw go zrestartuj.
Nie usuwaj też martwych encji.
Powiem Ci, że nie jestem na tyle obeznany bo to ktos mi robił cala tą instalację i nie znam aż takich szczegółw sprzętowych. Ale reset rozwiązał problem. Dziękuje
Spoko, jakkolwiek jeśli chcesz uzyskać pomoc, to musisz się trochę bardziej “oklikać” w interfejsie - logi są dla nas przydatne tylko gdy są w formie tekstowej (bo istotne fragmenty możemy sobie wrzucić w wyszukiwarki internetowe bez przepisywania nieprzyjaznego w pisaniu tekstu), a nie każdy problem daje się rozwiązać w tak prosty sposób…
Wrócę też do tematu terminologii - nie istnieje coś takiego jak “2MQTT” (poprawiłem tytuł wątku)
to jest Zigbee2MQTT jeśli piszesz całą nazwę, ale możesz też pisać skrótem powszechnie zrozumiałym na całym Świecie: Z2M.
PS tak przy okazji - tłumaczenia (się) Cloudflare