Zigbee2mqtt przestaje sie komunikować

Cześć. dzień dobry!

Jeśli chodzi o HA jestem nowicjuszem (~1 miesiąc, ale sporo czytałem wcześniej), z automatyką domową już trochę się bawię (prawie 3 lata) - głównie to było /jest SmartLife/Tuya ale powoli przestaje mi to wystarczać

Na razie eksperymentuje z HA - pierwotnie mialem na VirtualBoxie , ale pojawiły sie pierwsze problemy z Conbee2 (rozłączanie, znikał z listy urządzeń, zawieszał Z2M i tylko restart HA pomagał) - wiec zmieniłem na instalacje HAOS generic

Poki co inicjalnie przywracając z backupu cala dotychczasową konfiguracje (Conbee2/Deconz mam na Z2M poprzez Mqtt) - moze to jest błąd…

objaw problemu: po nieokreślonym czasie (zdarzyło sie 30 minut, kilka godzin, ale też półtorej doby - czyli zupełnie bez reguły) mimo iż dodatek Zigbee2mqtt wygląda że działa (w sensie interface jest osiągalny) to urządzenia Zigbee przestają sie komunikować - pomaga na ogół restart z poziomu Z2M

uwidoczniłem encje Zigbee2MQTT Działanie- ale ona nic nie pokazuje (tzn pokazuje ze dziala dopoki nie puszcze restartu)- znalazłem gdzies na innym forum opartą właśnie o taka encje automatyzacje Watchdoga ktory w razie czego restartuje Z2M - ale tu chyba nie ma jak widac tutaj zastosowania :frowning:

Conbee zaktualizowałem przez kompa do najwyższej dostępnej wersji producenta

aha dodatkowo (choc nie mam jak tego dobrze sprawdzić) oprocz ha z Conbee mam jeszcze działającą bramkę Zigbee tuya - mam sporo urządzeń typy switche , czujniki ktore docelowo oczywiście chce mieć w jednym ekosystemie HA ale dopóki nie bede mial pewności ze dziala to stabilnie , nie mam odwagi sie przelaczyć (zresztą to trochę pracy przy parowaniu i odtwarzaniu automatyzacji )

EDIT.: sprawdziłem dzięki podpowiedzi szopen’a - w HA Zigbee mam na kanale 11, poprawiłem też wklejenie kodu z loga. Więc dwie bramki z różnych ekosystemów działają mniej wiecej w tym samym pomieszczeniu - aczkolwiek odseparowane są przepierzeniem i jakimiś 1-2 metrami odległości