Mam stworzoną automatyzację która załącza ślimak w kotle z podajnikiem.
Chciałbym, żeby gdzieś zliczało mi ile minut w ciągu doby ślimak jest załączany.
Sonoff na on - ślimak chodzi
Sonoff na off - ślimak stoi
Mam to wszystko widoczne w historii ale nie będę przecież tego zliczał ręcznie
Potrzebne mi to do zliczania ilości ekogroszku przechodzącego przez ślimak.
Natomiast docelowo chciałbym, żeby od razu wyświetlało ilość spalonego opału w ciągu doby.
Czyli mam zmierzone ile gramów opału idzie w ciągu sekundy ruchu ślimaka i na tej podstawie chciałbym żeby zliczało ilość w ciągu doby.
Ale nie wiem jak to ugryźć jestem bardzo początkujący.
Tak, ale nie zamiast oryginalnej konfiguracji (bez niej niemal wszystko przestanie działać) tylko dodając w rozsądny sposób.
Nie zapisuj piku, bo stracisz dużo rzeczy, które są uruchamiane przez te kilka wpisów defaultowych (które skasowałeś).
Oprócz tego w YAMLu najważniejsze są wcięcia (spacje) - takie jak widać na screenshocie (przed duration) są z pewnością złe.
PS zmieniam dział, bo to nie ma nic wspólnego z NR.
Fajnie by było dawać linki zamiast screenshotów, podejrzewam, że chodzi o ten fragment dokumentacji (która z biegiem czasu się zmienia, cały artykuł wymaga przeczytania i zrozumienia zasad działania szablonów - template)
W dzisiejszych czasach używanie template do tego celu jest konieczne tylko dla sensorów nie posiadających unikalnego ID (bo te, które maja unikalne ID można konwertować z poziomu GUI).
wstawiłem swój parametr ( entity_id: switch.a480019fe1) ale nie wiem jak mam teraz odczytać wyliczony czas - nie ma w encjach nowego sensora, czy to jest spowodowane tym, że do zliczania czasu użyłem przełącznika sonoff ? czy źle to interpretuję. HA nie wyrzuca błędów
Niestety, pomimo że HA nie wykrywa błędu, nie jestem w stanie wyświetlić wyniku tego polecenia.
Rozumiem, że w ten sposób tworzę nowy sensor o nazwie "sensor.czas_pracy_wentylatora", ale nigdzie go nie ma.