Zmiana częstotliwości odpytywania falownika SolarEdge

Witajcie. Jestem początkującym użytkownikiem Home Assistanta. Mam zintegrowany falownik SolarEdga. Sam tego nie robiłem, bo się nie znam.
Czy jest możliwość zmiany częstotliwości odpytywania falownika ?, bez konieczności usuwania integracji i ponownego wygrywania ? ponoć jest taka możliwość poprzez edytora plików i zmianę wartości. Ale, gdzie, co i jak nie mam pojęcia. Robiłem próby z przykładów w internecie robiąc zmiany w katalogu: /config/configuration.yaml, bez rezultatu.
Będę wdzięczny za pomoc…

Jeżeli jest temat poruszający to zagadnienie, to przepraszam.

Gdzie znajduje dokumentację do tej integracji aby sprawdzić czy można zmienić częstotliwość odpytywania falownika.

Dzięki za zainteresowanie problemem.
Takie coś znalazłem. Wyciągnięte z integracji SE.

W tym pliku

jest parametr DEFAULT_SCAN_INTERVAL = 60, ktory definiuje częstotliwość odpytywania falownika, jak sądzę to 60 sekund a może 60 minut (?).

Wielkie dzięki. Jutro sprawdzę.

edit:

Kurczę, niestety to nie ta wartość. Zmiana jej nie zmieniła częstotliwości odpytywania.
U mnie też jest liczba 60, a faktycznie odświeżanie jest częstsze.

Edit:

Przejrzałem większość plików dot. solaredga i jakoś nic mi nie pasuje, coś czuję, że bez bardziej drastycznych kroków się nie obejdzie

Po zmianie w pliku w katalogu config\custom_components musisz zrestartować HA.

Odświeżanie dotyczy danej encji czyli jedna konkretna encja z integracji będzie odświeżana co 60 (?) sekund.

Tak, po zmianie w pliku, kliknąłem: “Uruchom ponownie” HA.
Te encje co mnie interesują odświeżają się obecnie co 10s. Ja chcę zmienić na 5s, tak jak jest w oryginalnej aplikacji.
Gdzie szukać wartości dla pozostałych encji ?

W kodzie integracji jest:

elif user_input[CONF_SCAN_INTERVAL] < 10: 
errors[CONF_SCAN_INTERVAL] = "invalid_scan_interval"

więc wg mnie program nie pozwoli na mniejszy czas odświeżania danych.