witam. jestem nowy w home assistance i teoretycznie coś tam zgrałem, ale pojawił się problem jak zrobić automatyzację gdzie sensorem jest czujnik ruchu a odbiornikiem gniazdko które zasila ledy. do pewnego momentu jestem w stanie to zrobić problem pojawia się gdyż nie wiem zrobić żeby gniazdko po każdym wyzwoleniu działało tylko 2 minuty
Trzeba zastosować opóźnienie:
Najprostszy sposób: Automatyzacja z “Wait for time to pass”
Wyzwalacz (Trigger): Wybierz swój czujnik ruchu i ustaw stan na Wykryto ruch (lub on).
Akcja (Action):
Dodaj akcję: Włącz gniazdko.
Dodaj kolejną akcję: Czekaj na upływ czasu (Wait for time to pass) i wpisz czas do wyłączenia.
Dodaj ostatnią akcję: Wyłącz gniazdko.
Powyższa metoda ma jedną wadę: jeśli będziesz machać ręką przed czujnikiem przez 5 minut, światło i tak zgaśnie po 2 minutach od pierwszego wykrycia.
Sposób bardziej PRO:
Aby licznik zerował się i odliczał od nowa przy każdym ruchu, musisz zmienić jeden szczegół:
W edytorze automatyzacji kliknij trzy kropki w prawym górnym rogu.
Wybierz Tryb pracy (Mode) i zmień go na Uruchom ponownie (Restart).
Dzięki temu, każde kolejne wykrycie ruchu “zabija” starą automatyzację i zaczyna odliczanie 2 minut od zera.
Większość czujników ruchu (szczególnie tych na Zigbee/Bluetooth) po wykryciu ruchu zasypia na ok. 30-90 sekund, żeby oszczędzać baterię. Nie zdziw się, jeśli czujnik nie zareaguje natychmiast po tym, jak raz go wzbudziłeś.
Możesz dodać warunek (Condition), aby światło zapalało się tylko po zachodzie słońca lub gdy jest ciemno – inaczej gniazdko będzie niepotrzebnie się świecić w środku dnia. Raczej czujniki ruchu typu PiR jeśli takiego używasz mają czujnik światla/zmierzchu czy jak kto woli i na tej podstawie możesz też to zrobić.
Osobiście korzystam z gotowego Blueprinta Sensor Light - Motion Sensor
Import Blueprint przez link
na forum autora Blacky lub z GitHub.
Automatyzacja posiada wiele opcji konfiguracji, włączasz tylko te które potrzebujesz.
Czujnik ruchu.
Oswietlenie.