Automatyzacja w HA czujnik ruchu i przełącznik światła

Witam.
Zautomatyzowałem ( tak mi się tylko wydawało) czujnik ruchu 24G Mm Wave zigbee żeby włączał i wyłączał świtało gdy wykrywa ruch. Wszystko jest super do momentu kiedy nie uruchomię przełącznika monostabilnego światła Shelly. Automatyki jakby nie było.
Jako, że jestem samoukiem i moje możliwości bardziej działają na zasadzie prób i błędów to proszę Was o pomoc . Jak ustawić automatykę, żeby fizyczne włączenie światła nie kolidowało z pracą czujki tzn. z automatyką.
Od razu uprzedzę, że pisanie komend w Yaml to dla mnie przepaść.

Czy możesz podesłać yaml tej (automatyzacji?)?
Wchodzisz w wybraną automatyzację → trzy kropeczki u góry → edytuj w yaml wtedy może lepiej zrozumieć o co chodzi.

Niestety nie jestem w stanie nic zrobić jak będziesz w UI bo bym musiał tu spędzić cały dzień.

Całkiem niedawno poruszany był bardzo podobny temat. Polecam skorzystanie z opcji użycia szablonów automatyzacji (Blueprint):

Dzięki. Spróbuję po powrocie do domu. Może się uda.

A nie masz czasem w aplikacji Shelly ustawionego złego trybu pracy tego przekaźnika? Bo to trochę dziwne zachowanie przy przełączniku dzwonkowym, jeżeli bez jego “ruszania fizycznego” wszystko działa poprawnie.

1 polubienie

Nie. Mam ustawione prawidłowo. W przeciwnym przypadku nie działałby, pomijając HA.

Skoro ustawienia Shelly są na 100% poprawne, to problem musi leżeć w samej logice automatyzacji lub w sposobie, w jaki ten czujnik raportuje obecność do HA. Jak prosił @Allon, wrzuć kod tej automatyzacji i napisz, co to za model czujnika. Bez tego ciężko jest wywróżyć dlaczego po ręcznym kliknięciu automatyzacja “głupieje”.

Jeżeli używasz shelly jako włącznika światła nie możesz go użyć w Bypass Options

Używa chyba Blueprint a tam nie ma pełnego kodu automatyzacji, zawarte są tam tylko czujniki, światła itp.
Tak wygłąda kod automatyzacji ```Sensor Light - Motion Sensor - Door Sensor (Blueprint).

alias: Łazienka czujnik Radar Oświetlenie