Błąd Call-service API error

W ramach poznawania NR, napisałem sobie funkcję która ma sterować jasnością światła.


“fun2” działa zgodnie z oczekiwaniami, natomiast “fun 1” też działa (steruje jasnością i pozwala wyłączyć światło), ale przy każdym wywołaniu w debug pojawia się CALL-service API error
flows (5).json (5,7 KB)
czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć dlaczego? nie jestem programistą, ale ja różnicy logicznej nie widzę, a mimo to funkcje zachowują się inaczej, no i dlaczego mimo zwracanego błędu działa sterowanie?

Postaram się jutro na to spojrzeć

U mnie to wyglada tak
“Call-service API error. Error Message: expected int for dictionary value @ data[‘brightness’]”
Błąd ten pojawił się po którejś aktualizacji.

Ustaw sobie jak na poniższym obrazku

Screenshot - 14.10.2020 , 03_01_36

w funkcji z przyciskiem nie zapisujesz watrosci do flow:

if (funkcja == 'long')
{
    jasnosc = 1;
    msg.jasnosc = jasnosc;
}

to powoduje, że przy kolejnym wywołaniu odczytywana wartość jasności z karty Flow jest z stanu przed naciśnięcia przycisku w trybie LONG

@artpc tak mam skonfigurowane, za wyjątkiem tego że będę chciał w tej funkcji sterować również barwą dlatego jako parametr do brightness nie mogę dać payload

@Marcin_Domański wiem, celowo tak jest zrobione, długie naciśnięcie ma spowodować wyłączenie światła, ponieważ chce całe sterowanie schować w jednej funkcji, to taki sposób wyłączenia sobie wymyśliłem (dla parametru brightness poniżej 30 lampa wyłącza się), natomiast zapisana w pamięci ma być wartość ostatniej jasności, tak żeby nie startować od zera. Muszę robić to sterowanie tak na około, bo to tuya, opóźnienia są tak duże że nie ma mowy o odczycie obecnej wartości jasności, zmianie i wysłaniu nowej do lampy tak jak to robił @artur w swoim pzykładzie