Coś, jak dla mnie, dziwnie dzieje się z pamięcią HA albo ...?

Szanowni,
mam instalację HA i ona zaczęła, od paru dni, mnie ostrzegać:

obraz

Więc sprawdzam i widzę że (mam instalację w VM Proxmox-a i link do HA w Windowsie 10):

  • HA “żżera” mniej niż 2 GB


sam HA natomiast widzi coś takiego:

obraz

a głębiej HA pisze:

obraz

Więc pokazuje różnie w różnych miejscach o tym samym.
Albo znów czegoś nie wiem, więc proszę o info.

Aha, po drugim restarcie pokazał zajętość pamięci tak,ale to też nie jest prawda:

obraz

A, na dodatek, chcę w ramach napraw usunąć nodeRED i nodeRED Dashboard i nie chce tego zrobić. Usunąć i ponownie zainstalować wersję nowszą, bo nie chce aktualizować tego dodatku i, na starcie, wywala inny błąd:

obraz

Najprawdopodobniej dysk zajęty jest przez plik logów node-red.
Na razie nic nie usuwaj.
Nie wiem jak to jest w HA supervised ( bo takiej nie mam), ale w debianie
wyśledziłem co tyle zajmuje uźywając w konsoli

echo; pwd; echo; ls -AlhF; echo; du -h --max-depth=1; echo; du -sh

…przechodząc sukcesywnie do katalogów znalazłem, że to logi z NR, które usunąłem.
Następnie zmieniłem czas przechowywania log dla NR.

…tyle mogę podpowiedziec. Może ktoś, kto lepiej zna instalację supervided poda jakieś szczegóły - kierunek jednak jest taki.

W tym typie instalacji dodatki są jako osobne dockery ale nie zmam folderu gdzie się zapisują.

Jak tego nie rozwiążesz to nawet po nowej instalacji dodatku temat i tak powróci.

To nie są logi HA tylko dockera NR!!

No właśnie nad tym siedzę cholercia i widzę coś takiego gdy próbuję usunąć nodeRED:

obraz

Czyli błąd nie standardowy - nie chce się dać usunąć. Ale wyłączyć go można bez problemu - no trochę za dużo jak na HA-pierwszoklasistę.

A, a propos komend konsolowych jakie pokazujesz to wydajesz je z poziomu systemu? Ja mam dojście (poprzez Proxmox-a) tylko do konsoli HA:

A, w ogóle, to zaczęło się od problemu z dodatkiem nodeRED bo, jak doczytałem, wynika z braku “upgrade” tego dodatku. Po prostu HA poszedł dalej a dodatek się nie aktualizował. Pomyślałem że to jestt clou sprawy i chciałem wywalić nodeRED i zainstalować go od nowa. No i masz babo placek.

Przy pełnym dysku może nie działać Ci połowa rzeczy i po restarcie różne.
Zanim nie zwolnisz trochę miejsca to możesz mieć efekty jak wyżej.

Te komendy to z poziomu sytemu… ale ja mam inny sposób instalacji - wszystko w dockerach na debianie.

Od systemu na forum są tęgie głowy - znajdą sposób :slight_smile:

Jasne, dzięki za uwagi.

Na podstawie udziału samby chcesz cokolwiek stwierdzić co się dzieje w systemie?

no i jak duży przydział dysku dałeś tej VM?

Masz pojęcie, że ten vdysk zawiera 8 partycji?

skoro maszyna widzi “od wewnątrz” widzi poniżej 1GB wolnego to jest to stan krytyczny, co potwierdza kolejny obrazek

skąd wiesz, że to nie jest prawda, może miałeś w trakcie tworzenia nieudany backu i się trochę miejsca zwolniło

ale w sumie nie wiemy co restartowałeś

prawdę pokaże polecenie df

Tak, masz racę, to co widzi Win to część zasobu ale chyba daje z dużego grubsza pojęcie że coś nie jest halo.
Co do przydziału dysku dla tej maszyny wirtualnej do HA (Disk Total) to Proxmox dał jej 120 GB.
I o to właśnie pytałem - HA informuje w powiadomieniu na starcie że ma do dyspozycji mniej niż 1 GB a w USTAWIENIA->SYSTEM->NAPRAWY->INFORMACJE O SYSTEMIE pokazuje:

obraz

Log jest wyczyszczony i nie ma żadnych backupów.
Więc dlaczego zgłasza brak pamięci, jak to rozumieć i jak naprawić?

Właśnie “df” ale, tak jak napisałem, na konsoli mam HA CLI i nie potrafię się dostać do użytkownika systemowego, czyli zamknąć CLI. Piszą że “exit” albo Ctrl-D ale to nie działa albo działa ale Linux natychmiast powołuje następne CLI.

Bądź chronologiczny - miałeś mniej niż 1GB.

Jeśli system plików jest uszkodzony mogą być anomalie.

Wyłącz autouruchamianie Dodatków, które podejrzewasz o wadliwe działanie.

Zrestartuj VM w poprawny sposób (z menu HA restart systemu, a NIE samego HA) i daj szansę HAOS na naprawę systemu plików.

Tak, to co widzisz powyżej (disk used: 83,1 GB) to informacja po wyłączeniu automatycznego ładowania nodeRED i restarcie. Informacja o 1 GB się nie pojawiła ale nie mam pojęcia jak sprawdzić co zajmuje aż 83,1 GB. Bo nie uzywam zbyt wielu komponentów:

oraz, jak napisałem log i backup są puste.

A VM Home Assistant-a, w Proxmox-ie, ma 120 GB:

Zajrzyj w backupy (Kopie zapasowe), zobacz jaki masz rozmiar pliku bazy danych, ktoś tu niedawno chwalił się ustawieniem zapisu ponad roku w rekorderze (zamiast kilku-kilkunastu dni)

My nie mamy bladego pojęcia co masz tam zainstalowane i na potęgę produkuje dane (przykładowo “generatorem” masowej ilości danych może być źle skonfigurowany Bermuda BLE Trilateration

Zrób to drugi raz, sprawdź hasła, srawdź czy firmware które wgrałeś nie jest trefne

Backup-ów nie ma a wielkość DB jest pomijalna:

obraz

I tylko nodeRED jest chyba “niestandardowym” komponentem.

Dodatki typ jak NR uruchamiane są jako kontenery i zapisują się w folderze hosta

/var/lib/docker/containers/

image
Ten konkretny to folder NR i ostatnio miałem ten sam przypadek - plik *********.log
miał rozmiar całego dysku.
Po jego usunięciu wszystko zaczęło działać. Robiłem to 2 tyg. temu i już ma rozmiar 8GB (przyrasta ok 15MB/h).
Problem jest tylko taki, że nie potrafię pomóc jak dostać się do root hosta.
Być może to jest rozwiązanie ?

Może… ostatecznie należy zrobić backup flows, odinstalować NR i samo się posprząta… nie wiem? :slight_smile:
Lepiej jednak spróbować zrobić to trudniejszym sposobem aby na przyszłość znaleźć przyczynę.
Czy jest jakiś szczególny powód, że HA uruchamiasz na proxmox? … bo ta kaskadowa witrualizacją jest niepotrzebna.

:thinking: Skąd taki rozmiar ?

Gdy włączysz konsolę NR to zobaczysz ile tego leci… i to wszystko się zapisuje.
Defaut w nieskończoność. Teraz zmieniłem i ma się kiedyś zatrzymać i nadpisywać. Nie wiem czy dobrze to zrobiłem (czy działa) więc co jakiś czas kontroluję.

Po ostatnich aktualizacjach supervisor/core miałem przyrost logu związanego z jakimś bledem w automatyzacjach (automatyzacje nie zmieniane) kilkanaście MB/min wyglądało to jakby jakiś bug się zapętlił, po godzinie było już kilka GB. uruchomiłem naprawę supervisor i błędy w logach znikły.
NR masz instalowany z HA czy w osobnym kontenerze?

Wszystko mam w osobnych kontenerach.
Plik logów HA ma obecnie 2.5MB

Dostęp do root hosta w HAOS to CLI, czyli w przypadku proxmox to konsola VM
(dla generic to po prostu fizyczna konsola lokalna)

Można też tak

2 polubienia

Kilka znalezionych rzeczy odnośnie rozmiaru plików w Docker.

sudo du -ch $(docker inspect --format='{{.LogPath}}' $(docker ps -qa)) | sort -h

sudo du -h $(docker inspect --format='{{.LogPath}}' $(docker ps -qa))

docker inspect --format='' $(docker ps -a -q) | sudo xargs -n 1 du -ah

Ograniczenie logów w kontenerze:
Portainer- Stack

 logging:
      driver: "json-file"
      options:
       max-size: "100m"
       max-file: "5"

Coś graficznego:

Doku

https://github.com/amerkurev/doku/

docker compose:

version: "3"
services:
  docu:
    image: amerkurev/doku:v0.0.16
    ports:
      - 9090:9090
    volumes:
      - /var/run/docker.sock:/var/run/docker.sock:ro
      - /:/hostroot:ro
1 polubienie