Aha, po drugim restarcie pokazał zajętość pamięci tak,ale to też nie jest prawda:
A, na dodatek, chcę w ramach napraw usunąć nodeRED i nodeRED Dashboard i nie chce tego zrobić. Usunąć i ponownie zainstalować wersję nowszą, bo nie chce aktualizować tego dodatku i, na starcie, wywala inny błąd:
Najprawdopodobniej dysk zajęty jest przez plik logów node-red.
Na razie nic nie usuwaj.
Nie wiem jak to jest w HA supervised ( bo takiej nie mam), ale w debianie
wyśledziłem co tyle zajmuje uźywając w konsoli
echo; pwd; echo; ls -AlhF; echo; du -h --max-depth=1; echo; du -sh
…przechodząc sukcesywnie do katalogów znalazłem, że to logi z NR, które usunąłem.
Następnie zmieniłem czas przechowywania log dla NR.
…tyle mogę podpowiedziec. Może ktoś, kto lepiej zna instalację supervided poda jakieś szczegóły - kierunek jednak jest taki.
W tym typie instalacji dodatki są jako osobne dockery ale nie zmam folderu gdzie się zapisują.
Jak tego nie rozwiążesz to nawet po nowej instalacji dodatku temat i tak powróci.
A, w ogóle, to zaczęło się od problemu z dodatkiem nodeRED bo, jak doczytałem, wynika z braku “upgrade” tego dodatku. Po prostu HA poszedł dalej a dodatek się nie aktualizował. Pomyślałem że to jestt clou sprawy i chciałem wywalić nodeRED i zainstalować go od nowa. No i masz babo placek.
Tak, masz racę, to co widzi Win to część zasobu ale chyba daje z dużego grubsza pojęcie że coś nie jest halo.
Co do przydziału dysku dla tej maszyny wirtualnej do HA (Disk Total) to Proxmox dał jej 120 GB.
I o to właśnie pytałem - HA informuje w powiadomieniu na starcie że ma do dyspozycji mniej niż 1 GB a w USTAWIENIA->SYSTEM->NAPRAWY->INFORMACJE O SYSTEMIE pokazuje:
Log jest wyczyszczony i nie ma żadnych backupów.
Więc dlaczego zgłasza brak pamięci, jak to rozumieć i jak naprawić?
Właśnie “df” ale, tak jak napisałem, na konsoli mam HA CLI i nie potrafię się dostać do użytkownika systemowego, czyli zamknąć CLI. Piszą że “exit” albo Ctrl-D ale to nie działa albo działa ale Linux natychmiast powołuje następne CLI.
Tak, to co widzisz powyżej (disk used: 83,1 GB) to informacja po wyłączeniu automatycznego ładowania nodeRED i restarcie. Informacja o 1 GB się nie pojawiła ale nie mam pojęcia jak sprawdzić co zajmuje aż 83,1 GB. Bo nie uzywam zbyt wielu komponentów:
Zajrzyj w backupy (Kopie zapasowe), zobacz jaki masz rozmiar pliku bazy danych, ktoś tu niedawno chwalił się ustawieniem zapisu ponad roku w rekorderze (zamiast kilku-kilkunastu dni)
My nie mamy bladego pojęcia co masz tam zainstalowane i na potęgę produkuje dane (przykładowo “generatorem” masowej ilości danych może być źle skonfigurowany Bermuda BLE Trilateration
Dodatki typ jak NR uruchamiane są jako kontenery i zapisują się w folderze hosta
/var/lib/docker/containers/
Ten konkretny to folder NR i ostatnio miałem ten sam przypadek - plik *********.log
miał rozmiar całego dysku.
Po jego usunięciu wszystko zaczęło działać. Robiłem to 2 tyg. temu i już ma rozmiar 8GB (przyrasta ok 15MB/h).
Problem jest tylko taki, że nie potrafię pomóc jak dostać się do root hosta.
Być może to jest rozwiązanie ?
Może… ostatecznie należy zrobić backup flows, odinstalować NR i samo się posprząta… nie wiem?
Lepiej jednak spróbować zrobić to trudniejszym sposobem aby na przyszłość znaleźć przyczynę.
Czy jest jakiś szczególny powód, że HA uruchamiasz na proxmox? … bo ta kaskadowa witrualizacją jest niepotrzebna.
Gdy włączysz konsolę NR to zobaczysz ile tego leci… i to wszystko się zapisuje.
Defaut w nieskończoność. Teraz zmieniłem i ma się kiedyś zatrzymać i nadpisywać. Nie wiem czy dobrze to zrobiłem (czy działa) więc co jakiś czas kontroluję.
Po ostatnich aktualizacjach supervisor/core miałem przyrost logu związanego z jakimś bledem w automatyzacjach (automatyzacje nie zmieniane) kilkanaście MB/min wyglądało to jakby jakiś bug się zapętlił, po godzinie było już kilka GB. uruchomiłem naprawę supervisor i błędy w logach znikły.
NR masz instalowany z HA czy w osobnym kontenerze?