Dostęp do HA z internetu

Cześć,
Czy możecie mi pomóc w skonfigurowaniu HA do obsługi z internetu?
Jak przekierować porty w ruterze Multimedii?
Poczytałem trochę, ale nie znam się na obsłudze sieci i konfiguracji rutera.
Postawiłem DNS w DuckDNS.

Pozdrawiam.

Wykup chmurę Nabu Casa - dla laika (np. dla mnie, choć początkowo też próbowałem Duck DNS, coś spartoliłem i musiałem wszystko stawiać na nowo) idealne rozwiązanie, działa bez problemów, a jeszcze wspierasz twórców HA i motywujesz do dalszego rozwoju. :slight_smile:

1 polubienie

Poczytaj wątki na forum dotyczące zdalnego dostępu do HA może znajdziesz coś pod Siebie.
Przykładowy temat:

Nie mam żadnego doświadczenia w strukturze internetu, więc wolałbym opis krok po kroku jak to zrobić. Zależy mi na darmowym dostępie.

Co to za model routera/modemu?

Mam router Multimedii, ale nie znalazłem na obudowie oznaczenia modelu.

Czy ktoś ma/próbował połączania z https://www.zerotier.com/ ?

Ktoś ma, próbował i używa.
Również dotyczy to Tailscale (ale wolę Zerotier, bo Tailscale jest bez możliwości jakiejkolwiek konfiguracji).

Możesz podpowiedzieć jak krok po kroku to skonfigurować?
Mam nikłą wiedzę z obsługi sieci…

To użyj Tailscale - kompletne zero konfiguracji.

Ne wiem czy wiesz, ale napisanie tutoriala dla Zerotier zajęłoby mi koło dnia, a konfiguracja trwa kilkanaście minut jeśli czyta się dokumentację… (konfigurowałem “osobie trzeciej” przez telefon i wiem ile to roboty dla mnie, jeśli ktoś nie jest zdeterminowany do samodzielnego ogarnięcia niezbędnej porcji wiedzy przed robotą).

PS oba rozwiązania (Zerotier i/lub Tailscale, można używać obu równocześnie w jednej instalacji HA) używają połączenia z HA “bez SSL” - tak naprawdę i tak tunel jest szyfrowany, ale na poziomie połączenia VPN (jeśli już sobie skonfigurowałeś SSL to przywróć domyślną konfigurację, bo z SSL nie ogarniesz).

Jeśli natrafisz na jakiś problem to pytaj o konkrety - ktoś pomoże.

Pytanie z innej beczki.