Gniazdko SmartDGM PP-W162

ttaaaa… sam sobie wymyśliłem żeby tasmota-minmal wgrać,
może to właśnie ja co innego czytam\widzę …a rozumiem

szkoda mojego czasu (i wq…)

Mam wrażenie, że pojawiają się na forum osoby, które cenią wyłącznie swój czas i zamiast próbować rozwiązać swój problem i poszukać w dokumentacji od razu uderzają na forum i liczą na rozwiązanie. Powstrzymałem się od napisania tego wcześniej, ale nic bardziej nie motywuje niż roszczeniowość.

6 polubień

Szkoda bo miałem fajną zabawę W “Co Tu Jest Napisane”

[automoderacja]

Czekamy więc cierpliwie, aż będziesz miał czas (są chyba wakacje?) i napiszesz jakieś porządne polskie how-to do Tasmoty.

panowie z towarzystwa wzajemnej adoracji …dajcie już sobie siana
wątek -wywalcie najlepiej cały jeżeli przeoczyliście najistotniejsze elementy,
najbardziej szkodliwe są posty o minimal… bo w aktualnej wersji ubija.

A cała sprawa jest bardzo prosta:
flash’ujemy lite …a później zaś czym chcemy …ale sofcik musi być gun-zip’ed, wtedy jest ok (nie .bin)
-stare nawyki, najpierw rozpakowałem,

@szopen -za stary jestem na tego typu stymulacje, to forum jest widocznie dla profesjonalistów mających beke, za zaś amator :wink:
napisze i podziele się z ludzmi -ale nie tutaj (podrzucę lina…), wstyd mi że się złapałem …zapytałem

3 polubienia

Nie urodziłem się profesjonalistą, cały czas jestem amatorem, też popsułem niejedno urządzenie ale do nikogo nigdy nie miałem pretensji, że się nie udało. Zawsze można korzystać z oryginalnego firmware i pogodzić się z jego ograniczeniami.

Nawet dam polubienie, za czytelny i zrozumiały wpis…
@Marcin_Domański - popraw swój wpis o tym minimal.bin

1 polubienie

" Never ever use tasmota-minimal.bin as you will brick your device."
-flashuj opcja ‘2’ w tuja-convert lub tasmota-lite.bin poprzez http…
wersje pełne\językowe przez (G)UI - OTA(WiFi): tasmota.bin.gz || tasmota-PL.bin.gz …itp. (gunzip’ed)

Never ever use tasmota-minimal.bin as you will brick your device
“… always pickup `tasmota-lite.bin”

@Marcin_Domański && @rafkan
-drodzy forumowicze, jeżeli ego stawy wam nie blokuje: poprawcie proszę wpisy z poradą o …-minimal

-niech jakiś browsując\skanując trafi tutaj po modelu gniazdka, prze-flashowawczy pierdyliard urządzeń w życiu swym, zastosuje się do tych porad (najstarszy dostępny fw to v.6.7.1)…uwali urządzenie

Jeśli ktoś szukający pomocy na tym forum choć w najmniejszym stopniu potrafi czytać ze zrozumieniem moje wpisy dotyczące zmiany oprogramowania za pomocą Tuya Convert, nie będzie miał żadnego problemu z jego zmianą. Dodatkowo szukając pomocy, wystarczy tylko stosując podstawowe zasady języka polskiego poprawnie zadać pytanie.
Na tym kończymy wpisy nie dotyczące tematu. Jeśli się takie pojawią lub inne “wycieczki” będą usuwane.

Minimalnie odejdę od tematu flashowania, ale trzymając sie tematu wątku :stuck_out_tongue_winking_eye: przed flashowaniem jakichkolwiek smart-plugów z pomiarem energii, a nie posiadając miernika mocy sugeruję poszukać jakiejś starej żarówki 60W lub lepiej 100W (może też np. elektrycznego czajnika? o ile nie przekracza on dopuszczalnej obciążalności) i zmierzyć pobieraną przez nie moc na fabrycznym sofcie - to ułatwi życie w przypadku konieczności kalibracji na alternatywnym sofcie.
W przypadku urządzeń zmieniających swoje parametry sugeruję nieco dłuższy pomiar (do stabilizacji wskazania, warto zanotować też napięcie sieciowe) i wykonywany w powtarzalnych warunkach, jakkolwiek jako obciążenie należy stosować cokolwiek o charakterze czysto rezystancyjnym (stąd propozycja żarówki/grzejnika).

Przyczyna jest banalnie prosta - praktycznie nigdy rzeczywista moc żarówek czy urządzeń grzejnych nie pokrywa się ze znamionową, czyli z tym, co jest napisane na ich tabliczkach znamionowych (a rozrzut pobieranej mocy może sięgać, a nawet przekraczać 20%), więc kalibracja “na wiarę” (w/g tabliczki znamionowej/nadruku na żarówce) da nam zazwyczaj mocno zafałszowane wyniki.

Natomiast smart-plugi nawet mimo faktu, że nie są fabrycznie kalibrowane jednostkowo, to ich dokładność dla stosunkowo dużych mocy jest całkiem przyzwoita (po prostu kalibracja jest wykonana z uwzględnieniem przeciętnych parametrów i szacuję że wskazania na fabrycznym sofcie nie odbiegają znacznie od rzeczywistości - testowałem kilka wypustów różnych producentów bazujących w większości na technologii od Tuya i wyniki mieściły się w ±2% względem przyzwoitego miernika mocy).

PS Tzw. żarówki LED się nie nadają z 2 powodów - stanowią często głównie obciążenie pojemnościowe oraz mają zbyt małą moc (ta druga kwestia wynika ze sposobu pomiaru stosowanego w większości smart-plugów, który jest bardzo niedokładny dla małych mocy, powiedzmy rzędu 10W i mniej).

@anon73691760 Być może nie próbowałeś nigdy wcześniej, ale Tasmota się zmieniła już parę razy radykalnie, więc jeśli piszesz o najstarszym FW to zwróć uwagę na ścieżkę upgrade, bo nie można flashować “byle czym”
https://tasmota.github.io/docs/Upgrading/

@angler
Moje rozwiązanie zakłada użytkownika, który nie ma nawet multimetru, natomiast pomiar prądu wymaga posiadania multimetru z pomiarem I~ (i to jest przyczyna konieczności użycia obciążenia rezystancyjnego w tamtej metodzie, u siebie też to sugeruję, bo niektóre inne typy obciążeń mają po prostu zmienny współczynnik mocy).

świetne wskazówki do kalibracji ,
wiele projektów open-source (non-commercial) ma tak dynamiczną ścieżkę rozwoju, nawet BIOS’y
miewają takie zależności przy upgrade\downgrade (minor vers, major vers…),
wziąłem tuya -zrobiłem urządzonko, a kumpeli chciałem w PL …trafiłem tutaj -i uwaliłem dwa :rofl:

@gumof wróć proszę do tematu, bo tak jak napisałem wyżej różne “wycieczki” będę kasował.

Kiedyś (tzn. w jakiejś starszej wersji Tuya-Convert) minimal chyba nie uceglał sprzętu, głowy sobie za to nie dam uciąć, bo pamięć jest zawodna, ale nie sądzisz chyba, że ktokolwiek celowo tu “wpuszcza na minę” kogoś innego.

Nie mam czasu na taką zabawę i eksperymenty w celowe uceglanie sprzętu (coś łatwo rozbieralnego bym znalazł), ale skoro w dokumentacji projektu teraz jest już takie ostrzeżenie, to chyba nie jest bezpodstawne, a było, nie było, wypada najpierw przeczytać oficjalną dokumentację…
Akurat w przypadku SmartDGM PP-W162 uceglenie to bardzo słaby pomysł, bo wątpię w to że da się je skleić tak by połączenie było równie trwałe jak fabryczne, a mamy tu 230V~ ! :skull:.

No i nie do końca pojmuję próby tej siłowej polonizacji softu dla jakiejś innej osoby - fabryczny soft Tuya/DGM (może nieco kulawo przetłumaczony, ale jednak) jest po polsku i w przypadku tego modelu polonizacja jest w miarę kompletna, chociaż rozumiem, że oprócz polonizacji mogło chodzić o uniezależnienie się od chmury Tuya.

odniosłem się do sytuacji w poprzednim poście - zostało wycięte\ocenzurowane, ja nie czuję
potrzeby tłumaczenia się

Rozebrane, zawartość i konstrukcja: takie jak oczekiwałem, nie będzie problemu ze sklejeniem.



nie warto marnować czasu na dowody które nie posłużą rozwojowi

Skleić z pewnością się da i równie pewne jest, że nie będziesz pierwszym, który to robił :stuck_out_tongue_winking_eye: (tu już wyżej pisał o tym @angler a zaglądam i na inne fora, więc niech wątpliwym pocieszeniem niech będzie to, że wiele osób już musiało rozbierać to gniazdko).

Tym razem wytłuściłem to, co było moją myślą przewodnią:

trwałe - to znaczy wytrzymałe ?, szczelne ??
iglaczkiem dookoła, dwuskładnikowym klejem dobrym -sądzę że spełni oczekiwania, nie będę tego
wkładał i wyciągał 2 razy dziennie

a jeżeli nie -kupię nowe, żaden to wydatek; ja po prostu naprawiam a nie psuje :wink:

no i wartość dydaktyczna przedsięwzięcia(internet PL) … :grin:

Trwałe = wytrzymałe - w tym kontekście, bo po kiego grzyba by to miało być szczelne, skoro fabrycznie to nie jest żadna wodoodporna konstrukcja?

Skoro “polski internet” Ci nie odpowiada, to z niego nie korzystaj :smiley:
Naprawdę myślałem, że to ja jestem pesymistą i marudą :stuck_out_tongue_winking_eye: