HA początki, bezpieczeństwo

Dzień Dobry wszystkim. Jestem początkującym użytkownikiem HA. Postawiłem HA na HP-t620 dwa miesiące temu. W domu ok 20 urządzeń Tuya. Powoli doszedłem do porządku z tym wszystkim, działa a ja uczę się jak robić lepiej i wstawiać nowe urządzenia. Również dzięku tej stronie. No i wczoraj po update system nie wstał. Komp nie bootuje, nawet nie pinguje. Z nim wszystko ok, bo uruchomiłem na nim Linuksa z pendrive. Da się też odczytać pliki z dysku ssd. W zasadzie ten post nie ma być o tym jak mam to uruchomić czyli pozbyć się jakiegoś błędu. Ten post ma być o tym - jak zorganizować HA aby po takiej awarii szybko można było go postawić na nowo. Niby wiem jak to zrobić, ale… Komp stoi na szafie bez monitora klawiatury itd… WIęc trzeba go ściągać, wyciągać monitor z piwnicy i robić “stanowisko serwisowe”. komp nie ma wifi a w domu nie ma gniazdek, tylko na tej szafie jest router. Jak widzicie spore zamieszanie. A co się stanie jak mnie nie będzie w domu? Na teraz wymyśliłem tylko sposób taki, że w takiej sytuacji wkładam (muszę być na miejscu) pendrive do kompa, uruchamiam linuksa. Musiałbym mieć zdalny pulpit do niego, to pewnie dałoby radę postawić na nowo HA i odtworzyć z kopii zapasowej. Ale czy nie da się inaczej? Dwa dyski w środku, jak z jednego nie wstaje, to wstaje linuks z drugiego? A może dwa HA na dwóch dyskach? Nie jestem informatykiem, ale starym elektronikiem, więc bliżej mi do lutownicy niż do systemowych rozwiązań. rozwiązanie, które zminimalizuje kłopot.

Zacznijmy od tego, że taka sytuacja jest wyjątkowa i nie należy do normy.