Integracja HA w nowo budowanym domu

Cześć wszystkim,

jako, że temat internetu mamy ogarnięty to chciałbym poruszyć temat HA w domu parterowym.
Jestem totalnym laikiem i proszę o poradę jak się za to zabrać.

Potrzeby:

• sterowanie żaluzjami fasadowymi (11 żaluzji, głównie zamknij wszystkie, otwórz wszystkie) bo indywidualnie dalej będą przyciski na ścianach
  • monitorowanie świateł w pokojach (głownie przy wyjazdach fajnie wiedziec)
  • zarządzanie klimatyzacją
  • podgląd rekuperatora
  • czujniki ruchu + oświetlenie (np. nocy, korytarz)
  • podgląd z kamer na tablecie (kamery będą podłączone do jakiegoś rejestratora)
  • harmonogram podlewania trawy
  • czujnik gazu (ogrzewanie gazowe)
  • wideodomofon (przewody będą doprowadzone)

Rozwiązanie:

• żaluzje chciałem zamówić bez sterowania radiowego i umieścić jakiś kontroler w puszcze
  • wszędzie zamontować puszki z kieszenią
  • sterowanie po wifi/zigbee

Czy te rzeczy idzie łatwo spiąć? Jak jest z wideodomofon? Trzeba kupić coś komercyjnego i nie ma sensu bawić się w integracje?

Pozdrawiam Serdecznie

Lista kompatybilnych urządzeń Z2M https://www.zigbee2mqtt.io/supported-devices/

1 polubienie

@ArekG92 Żaluzje powinny być każda na osobnym obwodzie. Czyli każdy przewód pociągnięty do rozdzielni, tam sterowanie i zabezpieczenie. Do sterowania lokalnego skrętka z okolic każdego okna do rozdzielni. Ewentualnie nadajniki radiowe przy oknach. Ale uważam że jak nowy dom to wszystko co się da robić przewodowo.

Ciekawe z tą skrętka, do jakich modułów w rozdzielni podłączyłeś tę skrętkę aby sterować żaluzjami?
Osobiście przyciski do rolet w oknach mam przy dzwiach w pokoju, nad przyciskiem do światła w tym pokoju i uważam, że tak jest wygodniej :slight_smile: w poprzednim mieszkaniu miałem przy oknach.

1 polubienie

Sterowanie bramą wjazdową na posesję + wideodomofon
Sterowanie bramą garażową