jako, że temat internetu mamy ogarnięty to chciałbym poruszyć temat HA w domu parterowym.
Jestem totalnym laikiem i proszę o poradę jak się za to zabrać.
Potrzeby:
sterowanie żaluzjami fasadowymi (11 żaluzji, głównie zamknij wszystkie, otwórz wszystkie) bo indywidualnie dalej będą przyciski na ścianach
monitorowanie świateł w pokojach (głownie przy wyjazdach fajnie wiedziec)
zarządzanie klimatyzacją
podgląd rekuperatora
czujniki ruchu + oświetlenie (np. nocy, korytarz)
podgląd z kamer na tablecie (kamery będą podłączone do jakiegoś rejestratora)
harmonogram podlewania trawy
czujnik gazu (ogrzewanie gazowe)
wideodomofon (przewody będą doprowadzone)
Rozwiązanie:
żaluzje chciałem zamówić bez sterowania radiowego i umieścić jakiś kontroler w puszcze
wszędzie zamontować puszki z kieszenią
sterowanie po wifi/zigbee
Czy te rzeczy idzie łatwo spiąć? Jak jest z wideodomofon? Trzeba kupić coś komercyjnego i nie ma sensu bawić się w integracje?
@ArekG92 Żaluzje powinny być każda na osobnym obwodzie. Czyli każdy przewód pociągnięty do rozdzielni, tam sterowanie i zabezpieczenie. Do sterowania lokalnego skrętka z okolic każdego okna do rozdzielni. Ewentualnie nadajniki radiowe przy oknach. Ale uważam że jak nowy dom to wszystko co się da robić przewodowo.
Ciekawe z tą skrętka, do jakich modułów w rozdzielni podłączyłeś tę skrętkę aby sterować żaluzjami?
Osobiście przyciski do rolet w oknach mam przy dzwiach w pokoju, nad przyciskiem do światła w tym pokoju i uważam, że tak jest wygodniej w poprzednim mieszkaniu miałem przy oknach.
Sterowanie bramą wjazdową na posesję + wideodomofon
Sterowanie bramą garażową
System alarmowy w przyszłości, teraz można zrobić okablowanie pod już np. zamontować kontaktrony w oknach i drzwiach i potem wykorzystać w sterowaniu klimatyzacją (jak w pokoju hotelowym: otwarcie okna wyłącza klimatyzację)
Jeżeli wszystko będzie oparte o sterowanie przewodowe wystarczą głębokie puszki min. 80mm. Do takich też zmieszczą się “pojedyncze” dopuszkowe moduły.