Witam wszystkich mam pytanie odnośnie pilota na podczerwień zigbee (zdjecie 1). Mam go dodanego do ha. Jedyne encje jakie wyświetla to te (zdjecie 2). Dowiedzialem się że musze utworzyc w configuration.yaml switch. W ktorym ma byc zawarty payload do uruchomienia projektora. Pilot napewno dziala ponieważ jak wchodzę w iterfejs zigbe2mqtt i tam okienko odpiwedzialne za wysylanie kodów wkleje moj do projektora to projektor sie wlacza. Próbowałem ten switch dodać (zdjecie 3) ale wychodzi taki blad przy sprawdzeniu konfiguracji (zdjecie 4).
Czytam dokumentacje oraz instrukcje mqtt o funkcji publish ale nic z tego nie rozumiem. Nie jestem programistą . Z góry dziękuję za pomoc. Mam teraz urlop i wzialem sie za walke z kilkoma projektami ktore leżały w szafie i czekały na wolny czas. Powoli jednak sie zastanawiam czy nie kupic jakiegos broadlinka.
/
Do nauki kodów (foto 1) można wpisać nazwę wszystkie przyciski na pilocie: on/off, stop : , . . przedzielając je (nie pamiętam jakim znakiem)
W ustawieniach Samba należy ostawić dostęp do ukrytych plików by mieć dostęp do folderu config\.storage
/
Niestety nie działa to tak jak ja broadlinku. Nie mam encji takiej, a jak dodaje urzadzenie zamiast encji i wywoluje usługę to nie przychodzi powiadomienie.
/
Używasz polskich “literek”, przy konfiguracjach mogą występować błędy, zwłaszcza w mniej znanych integracjach.
Masz słaby sygnał z pilotem.
Musisz poczekać na specjalistę od MQTT, który był by w stanie utworzyć sensor lub skrypt ( są tacy na forum)
Z mojego doświadczenia wynika, że najlepszym sposobem parowania jest parowanie z miejsca w którym
dane urządzenie będzie stacjonowało.
Niektóre urządzenia po dodaniu do sieci Zigbee nigdy nie zmieniają “ścieżki połączeń”
Np. parowałem urządzenie w biurze a następnie zanosiłem w miejsce docelowe działało ale “gubiło się” w sieci, po parowaniu z miejsca docelowego nie zauważyłem takich problemów.