Temperatura zewnętrzna jest podawana do automatyzacji wartością jej sensora.
A co to za stan? Skąd czytany? Suma temperatur dzielona przez ilość pomiarów?? Co takiego decyduje, czy WSZYSTKIE pomieszczenia masz nagrzane?
To, że powrót ma zbliżoną temperaturę do zasilania NIE OZNACZA, że pomieszczenia są nagrzane. Natomiast jeśli masz tak, jak piszesz, to podejrzewam, że masz ogromne przepały energii…
Temperatura powrotu powinna się MAKSYMALNIE różnić od temperatury zasilania. Im więcej się różni, tym więcej ciepła zostaje po drodze w pomieszczeniach - to czysta matematyka…
Rzecz jasna - mówię o ogrzewaniu gazowym. W przypadku paliw stałych możliwe, że jest inaczej - tu nie mam doświadczenia. Ogrzewanie gazowe czy olejowe ma po prostu prawie zerową inercję (pomijam żeliwne grzejniki, których już chyba nikt raczej nie stosuje), czego nie mozna powiedzieć o ogrzewaniu na paliwa stałe. Ale mogę domniemać, że zasady matematyki wszędzie są te same… Im więcej ciepła oddasz do pomieszczenia, tym zimniej masz na powrocie…
U mnie wygląda to tak, że każde pomieszczenie ma własny termostat i co najmniej jeden własny termometr, i to pomieszczenie a nie piec decyduje, że potrzeba jest więcej ciepła. Dopiero gdy wszystkie termostaty się zamkną (group.termostaty == 'off'), idzie sygnał do pieca, że ma się wyłączyć. Takie rozwiązanie jest w moim przypadku optymalne, bo gdy część pomieszczeń zdecyduje już o zamknięciu swojego grzejnika, to ciepło podawane jest nadal, ale tylko do pomieszczeń z wciąż otwartymi zaworami, a zatem wymagających jeszcze dogrzania. W ten sposób uzyskuję równomierną temperaturę w całym domu w najktórszym możliwym czasie, co wprost przekłada się na optymalizację zużycia gazu…
Zdążyło się to już objawić w dramatycznym spadku moich rachunków za gaz.