Licznik impulsów z licznika energii

Witam. Na wstępie zaznaczę, że jestem początkującym użytkownikiem Home Assistanta i z góry proszę o wyrozumiałość. Chciałbym móc w HA widzieć bieżące zużycie energii całego domu. Zainstalowałem sobie w instalacji licznik trzyfazowy ORNO OR-WE-520. Ma on wyjście impulsowe (2 piny). Widziałem filmiki na których montowane są czujniki światła do migającej diody ale skoro mam wyjście impulsowe to chciałbym z niego skorzystać. Jest do kupienia licznik impulsów ZAMEL LIW-01 ale jest to spory koszt i konieczna integracja z SUPLĄ, która chyba od niedawna dopiero ruszyła. Jak zmajstrować taki prosty licznik impulsów działający po WI-FI, co użyć i jak to z integrować z HA. Dzięki

Jeśli ogarniasz na tyle ogarniasz elektronikę, że chcesz robić to sam, to sprawa jest w miarę prosta. Moduł ESP8266 np. WeMos D1 mini. Nie sprawdzałem co daje na wyjściu ten licznik, ale potrzebne będzie pewnie dopasowanie sygnału na impulsy max 3,3V.
Programowo jeszcze łatwiej, bo wystarczy wgrać ESPHome i sprawa integracji z HA automatycznie jest załatwiona.

1 polubienie

Integracja HA z Suplą jest od dawna SUPLA - Home Assistant chyba, że masz na myśli uruchomienie MQTT w Supli.

Oczywiście, że będzie potrzebne bo liczniki to elementy “automatyki” a tam napięcia to z reguły 12V lub 24V, zgodnie z dokumentację producenta https://www.orno.pl/pl/category/productData/5340/3-fazowy-licznik-energii-elektrycznej--80A--MID--3-moduly--DIN-TH-35mm - wyjście impulsowe: zasilanie 12~27V.

Nie widzę sensownej dokumentacji tego licznika, ale wyjście powinno być raczej bezpotencjałowe, przypuszczalnie to wyjście OC transoptora, ale sprawdzić trzeba (albo skorzystać ze wsparcia technicznego dystrybutora/producenta, jakaś normalną dokumentację też przecież muszą mieć).

Znalazłem gotowy schemat do podobnego licznika ORNO. W artykule jest integracja z SUPLA, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby zmontować taki sam układ i wgrać ESPHome.

2 polubienia