OpenTherm - gateway

Witam. Posiadam piec ze sterownikiem OpenTherm i chciałbym go podpiąć pod HA. Poszukuję bramkę . Może ktoś już integrował i ma namiar na sprzedawcę.
Pozdrawiam.

1 polubienie

Dołączam się do pytania…
Może kolega @on6222 podpowie, jak zdobył bramkę?

gdzie zakupiłeś OpenTherm Gateway ?

Ja kupowałem w nodoshop w Holandi

Zakupiłem bramkę w NodoShop, pewnie będzie w tym tygodniu. Zastanawiam się jak ją dodać do HA? Po instalacji integracja prosi o adres URL i identyfikator, a przecież potrzebny jest adres IP :slight_smile:

Nie znam się, ale generalnie adres IP może zastępować nazwę w URL’u (generalnie i tak DNS tłumaczy nazwy na IP), a identyfikator nie wygląda na obowiązkowy.

URL generalnie składa się z 3 elementów

  • protokołu np. http://
  • nazwy/IP hosta np. hacs.xyz czy 10.11.12.13
  • oraz ścieżki do zasobu np. / albo /bardzo/dluga/sciezka/i/cos/tam/jeszcze

Ścieżkę trzeba dodac tak

socket://adres IP:port

Domyślny port to chyba 6638

I będzie śmigać

Brakuje jeszcze portu po nazwie hosta, dopisz i będzie komplet dla potomnych.

Nie znam się, ale nie brakuje. Porty od 0 do 1023 są określone i tak dla protokołu np. HTTP to 80, HTTPS to 443, FTP 21 i tak by można było wymieniać.
Czyli to co podał kolega szopen to perfekto.
Port może być opcjonalnie jeśli dany serwis działa na innym porcie niż przewiduje standard.
Jak już to ew na końcu opcjonalnie query parameters dla GET, ale to już jest mało interesujące.

dlatego nie będę prowadził akademickiej dyskusji w tym temacie :grin:.

Te 3 powyższe elementy to bodajże minimum - domyślny port dla danego protokołu nie jest wymagany (choć akurat tu jest jak widać potrzebny), właściwie to w URLu można jeszcze upchnąć użytkownika i hasło (niezalecane, ale często wciąż możliwe).

Wszystko się zgadza, jednak wg. mojej wiedzy w URL musi być nazwa hosta a nie adres IP.

Czyli uzupełniam tylko pole Ścieżka lub adres URL?

Ja u siebie podałem ścieżkę w takiej formie jak napisałem wyżej i działa