Podłączenie czujnika Tuya zigbee do Zigbee2mqtt

Dzień dobry,
Czy jest możliwość podłączenia urządzenia przeznaczonego do bramki tuya zigbee
podłączyć do Zigbee2mqtt. Jeśli nie czy można np.Przylutować jakiś moduł do urządzenia np.Czujnika temperatury aby to działało
Z góry dziękuje za pomoc
Jestem nowy w temacie.

Oficjalna list obsługiwanych urządzeń przez Zigbee2MQTT

Tak w skrócie:
Jeśli urządzenie jest na tej liście to powinno działać poprawnie.
Jeśli nie ma urządzenia na liście to może działać, jak jest popularne to będzie działać w przyszłości.

2 polubienia

Zasadniczo jeśli jesteś hardkorowym elektronikiem hobbystą z umiejętnościami elementów programowania, który ponadprzeciętnie ogarnia bardzo niszowy temat to tak, może to zrobisz.

W przeciwnym razie ciesz się tym co już istnieje.

1 polubienie

dziendobry
podłącze sie to tematu bo w podobnym tonie
ale do rzeczy
na poczaku “zabawy” HA miałem kilka urzadzeń TUYA i brame tez TUYA ,razem z parowanych kilka urządzeń
Brama TUYA swietna ,bo z obsługa bluetooh , a mam kilka czujniow tempetatury własnie po BT
Moje pytanie jest o siec zigbee
rozumiem ze koordynator jest nadrzedny ,rotery wspomagaja(np. zarówka IKEA okazała sie routerem :wink: )
tylko od jakiegos czasu korzystam z zigbee2mqtt z donglem ZB-GW04 i działa swietnie
Tylko teraz oba urzdzenia sa koorynatorami ,ta brama TUYA i ZB-GW04 czyli tworza oba siec
Czy to nie koliduje w sieci zigbee ?

Łap odpowiedź na tożsame pytanie:

Nie koliduje, tylko taki układ ma niewielki sens. Komunikacja urządzeń sparowanych z bramką tuya idzie przez chińskie serwery, dodtakowo nie tworzy się routing między urządzeniami w dwóch sieciach (chodzi mi o przedłużenie zasięgu, bo ruterem programowym jest sam HA).
Jedynym sensem takiego połączenia może być sytuacja że masz tak dużo urządzeń że bramka zb-gw04 ich wszystkich nie obsłuży, albo coś jest niewspierane przez Z2M.