Witam, dopiero zaczynam przygodę z HA i napotkałem następujący problem. Dodałem integrację tuya licznika energii z chmury, dane są widoczne w HA jednak:
brakuje niektórych danych (pokazuje bieżące napięcie, natężenie, natomiast nie pokazuje danych, które zliczają zużytą energię, które są widoczne w aplikacji tuya.
Aktualna moc prądu w przypadku gdy jest na minusie (licznik dwukierunkowy) to w HA jest ucinany minus i zawsze jest wartością dodatnią. (W logach na platformie IoT wartości są ujemne). Wygląda na to jakby gdzieś w konfiguracji ustawiony był nieprawidłowy zakres zmiennej tylko dodatnie liczby.
W związku z powyższymi problemami spróbowałem integracji tuya local. Urządzenie udało mi się podpiąć, pojawiły się wszystkie zmienne z prawidłowymi ujemnymi wartościami, jednak cieszyłem się tylko 3 dni, gdyż obecnie tuya local przestało działać z błędem: [custom_components.localtuya.common] [bf8…kcz] Disconnected - waiting for discovery broadcast. Ponowne odpinanie integracji nic nie dało. Dodam, że do chmury dane są cały czas wysyłane, więc licznik działa.
Czy jest jakiś sposób aby dobrać się do oficjalnej integracji z chmury aby dodać brakujące zmienne? Wydaje mi się, że gdzieś musi być lista zmiennych które są przekazywane do HA i wystarczy je dopisać. Tylko gdzie i jak?
Samo z siebie się raczej nie zepsuło, teraz zastanów się czy robiłeś jakieś aktualizacje albo zmieniłeś konfigurację swojej sieci LAN (bo błąd kieruje w taką stronę).
Biorąc pod uwagę niestabilną pracę sieci możesz spróbować restartu routera oraz maszyny na której masz uruchomione HA (nawet nie wiemy w jaki sposób).
Jest jakiś sposób - podpowiedź to linki do githuba dostępne w każdej Integracji.
Należałoby popoprawiać oficjalną Integrację, ale to zadanie dla programisty i wymaga zbudowania sobie środowiska deweloperskiego (może jesteś programistą, to poczytaj dokumentację dla deweloperów), ten temat jednak znacznie wybiega poza ramy tego forum, które skupia w większości użytkowników.
Właśnie wygląda jakby się samo psuło, nie wiem jak zdiagnozować co powoduje problem. Udało mi się przywrócić działanie poprzez odłączenie licznika od prądu, jednak zaczął działać i po kilku godzinach sytuacja się powtórzyła. Adres IP urządzenia się nie zmienia, do chmury cały czas wysyła prawidłowo. Nie wiem co może być przyczyną rozłączenia z samym HA.
Przeanalizować te logi i ewentualnie się podpiąć od właściwe issue lub zgłosić nowe, o ile oczywiście to problem komponentu, a nie problemu z dostępem do sieci przez HA, ale ja szklanej kuli nie mam by analizować twoją sieć…
Nie miałem wcześniej czasu na eseje, ale
Jeśli przy okazji zresetowania licznika nie dotykałeś w ogóle HA i zaczęło działać, to wstępnie najbardziej podejrzany jest sam licznik, na drugim miejscu nadal pozostaje sieć (może przez jakiś czas nie dołączaj do niej żadnych urządzeń które były offline w momencie gdy wszystko działało, bo w sumie przyczyną może być jakieś inne urządzenie wywołujące konflikty w sieci, a jeśli ono nie pracuje w sieci w sposób ciągły, to podejrzane są głównie smartfony), sam HA pozostaje póki co poza zakresem podejrzeń, ale jeśli to komponent niestandardowy, to jest nadal podejrzany, ponadto jeśli używasz komponentu niestandardowego to warto by było odinstalować Integrację standardową.