Problem z polaczeniem zdalnym

Dzień dobry. Na wstępie chciałem sie przywitać :wink: Druga sprawa, jak to w życiu… Przychodzę z problemem :wink: Jeśli dział nie ten to z góry przepraszam. Do rzeczy… Mam HA na windowsie, który jest wpięty do sieci wifi domowej. W obrębie wifi wszystko działa super, problem sie zaczał gdy zapragnąłem mieć dostęp zdalny z poza wifi. Moja instalacja jest dość, nie typowa? Otoż mam dwa routery, jeden (pierwszy) od dostawcy internetu do którego nie mam dostępu tzn. do ustawień itd… i drugi w salonie podłączony do pierwszego kabelkiem. Wynika to z faktu że mam kilku odbiorcow internetu w budynku i nie koniecznie chce miec wszystkich w jednej sieci. Internet do drugiego router jest wpięty w port wan. Próbowałem z duckdns ale nie moge przekierować portow wiec ta droga odpadła. Poszedlem w zerotier one i finalnie mam problem z komunikatem w aplikacji na telefonie “nie udało sie przeprowadzic uzgadniamia SSL”. Jestem totalnym laikiem jesli chodzi o informatyke… Wiem że zdalna pomoc może być trudna ale pomyślałem że spróbuję o nią poprosić :wink: pozdrawiam

Ten drugi router jak rozumiem nie ma nic do rzeczy, bo po stronie jego LAN nie masz żadnych swoich urządzeń, bo to obca sieć z której nie korzystasz tylko udostępniasz komuś internet. No to mam złą wiadomość - zza NATu tamtego routera można się dostać do każdego urządzenia w twojej sieci, Ty natomiast nie masz dostępu do urządzeń za tamtym routerem.
(jeśli jest odwrotnie tj. udostępnisz bezpośrednio porty LAN z routera dostawcy komuś, a swój router masz wpięty kaskadowo i za nim masz swoją sieć jest zupełnie odwrotnie - Ty masz wtedy potencjalny dostęp do cudzych urządzeń a ten ktoś obcy nie ma dostępu do twoich, ale tak to opisałeś, że nie jest to jednoznaczne, więc podaj konkrety, dane sieci lokalnej nie są danymi wrażliwymi, niezależnie od tego nie ujawniaj haseł).