SOYO M2PLUS - instalacja Proxmox

Cześć.
Zakupiłem u skośnookich Soyo M2Plus na którym chcę postawić Proxmox + HA.
Na dzień dobry mam problem - w Management interface nie mam do wyboru karty ethernet, mam tylko wlp1s0 - iwlwifi - zakładam że jest to wifi. O dziwo trafnie wybrał adres ip z zakresu 192.168.100.2 chociaż nie wiem czy to może jest domyślna propozycja Proxmox?
Totalnie nie znam się na linuxach :
Pomocy :slight_smile:

Nie znasz linuxa, więc po co Proxmox ? Jakie masz zamiary względem tej platformy?
Co oprócz HA chcesz mieć na tej maszynie ?
Odpowiedz na te pytania, a ułatwi to pomoc.
Może jednak HAOS będzie znacznie lepszym pomysłem.

Nie wiem czy ten sprzęt się nadaje, to jest wręcz niemożliwe, by linux nie widział przewodowej karty Ethernet (istotnie wlp1s0 to jest karta WiFi), ciekawe co to za karta…

Może chociaż jakieś screeshoty z menadżera urządzeń na fabrycznym windowsie?

Proxmox dla wygody - przed ewentualnymi zmianami robię sobie snapshota i aktualizuję/zmieniam. Coś poszło nie tak, przywracam snapshot’a. To tak w teorii :smiley:

Screenschota z Win11Pro niestety nie mam bo poszedł już format i został tylko Proxmox :wink:

A dlaczego ten sprzęt? Na którejś grupie FB zapytałem jaki sprzęt do HA (obecnie mam RPi5) i ktoś polecił Soyo. A że był na promocji to zakupiłem.

SOYO od lat nie istnieje, ktoś odkupił tę markę, za to mam coś na bis

a na razie zobacz czy świeże Ubuntu będzie widziało tę kartę.

Jeśli kupowałeś na Amazonie to zwróć.

Ubuntu karty nie widzi.

No to słabo, możesz to zwrócić sprzedawcy?

(nie że się nie da, ale jeśli nie możesz zwrócić, to rozbebesz tak by było widać jakie są scalaki, ale jeśli masz zerowe doświadczenie z linuxem to i tak słabo to widzę)

Nie wątpię, że ten który to polecał pod HA na fejsie chętnie też Ci pomoże w uzdatnieniu sprzętu.

Na FB dostałem coś takiego, będę się bawił po pracy.

W HAOS sterownika dla karty sieciowej Motorcomm YT6801 nie uświadczysz. Sterownik na licencji, tu opis: