Witajcie, mam kilka luster z podświetleniem, podpięte są 3 żyłowym kablem do zasilacza przyklejonego do lustra. Poszukuję sterownika typu zwykły ściemniacz (najlepiej po zigbee) + możliwość sterowaniem jej przez klasyczny przełącznik naścienny. O ile teraz odcięcie zasilania zasilacza włącza i wyłącza światło to brak mozliwości sterowania jasnością trochę doskwiera.
Myślałem tez o wykorzystaniu trzeciej żyły uziemiającej jako trigger z optoizolatorem do ESP32.
Ważnym aspektem dla mnie jest całkowicie odcięcie zasilania zasilacza gdy światło jest wyłączone ale nie wiem na ile jest to możliwe mając jedynie trzy żyły.
A może jest jakiś zasilacz ściemniający paski który reguluje napięciem wejściowym (klasyczny dimmer AC pod przełącznik)?
Aktualnie tak, mam wszędzie dimmery jak i tu ale aktualnie min_brightness ustawione na max bo zasilacz się nie ściemni więc praktycznie to zwykły switch.
ale jeśli odcinasz zasilanie od serownika, to nie ma szans na regulację z tego samego przełącznika.
Nie napisałeś co za 3 żyły, ale jeśli mówisz o zasilaniu sieciowym to przewód ochronny powinien być podpięty do obudowy zasilacza (ale jeśli to np łazienka, a nie np. hol to zasadniczo raczej powinieneś użyć zasilacza z podwójną izolacją, a nie konstrukcji w wentylowanej blaszanej obudowie).
Instalacja klasyczna, z przełącznika idą 3 żyły na lustra a za nimi mają swój “wklejony” na szybę zasilacz i prosto do ledów, który jak wiadomo można odłączyć i dać swój czy zmienić całkowicie schemat zasilania tych ledów. Ochronnego do plastikowego zasilacza się nie podłącza więc żyłę mamy wolną - o to mi chodziło.
Szukam sposobu sterowania takimi ledami i klasycznym przełącznikiem (ale można też wsadzić monostabilny, nie ma tu różnicy)
Już rozumiem co chcesz uzyskać (jak rozumiem to paski białe bez opcji zmiany temperatury barwowej), ale nie znam rozwiązania.
Zwykłym dimmerem tego nie wyregulujesz, bo zasilacz LEDów jest impulsowy i nie można go zasilać z dimmera.
(Jest wprawdzie rozwiązanie “partyzanckie” - tj. wymiana zasilacza na własny klasyczny transformatorowy z prostownikiem na wyjściu - taki da się sterować dimmerem, ale w łazience/kuchni nigdy bym czegoś takiego nie instalował ponadto w tym wypadku ze względu na indukcyjny charakter obciążenia dimmer musiałby mieć ogromny nadmiar obciążalności, a zakłócenia będą trudne do zlikwidowania.)
Możliwość ściemniania możesz uzyskać np. wrzucając miedzy zasilaczem a paskami kontroler np. Gledopto, ale nie wiem czy coś znajdziesz - nie kojarzę modułu z wejściem przycisku/przełącznika
zamiast tego możesz użyć pilota bateryjnego do ściemniania (albo ich systemowego, albo w przypadku modułów Zigbee pilotów od wybranych systemów Zigbee umożliwiających parowanie bezpośrednio ze źródłami światła np. Philipsa z systemu Hue czy Ikea z systemu Tradfri, oba te systemy mają piloty ścienne mocowane magnetycznie do podstawy), albo integrować z HA bezpośrednio (z własnym koordynatorem Zigbee) czy dowolnym obsługiwanym innym systemem Zigbee (z tego co kojarzę kontrolery Gledopto działają zarówno z bramkami Ikea jak i Philips oraz kilkoma innymi).
Opcjonalnie jeśli to paski 24V możesz użyć gotowych zasilaczy ze sterownikiem (combo) od systemu Ikea Tradfri (ale nie wiem czy wolno je instalować w pomieszczeniach wilgotnych, w kuchni można). Oczywiście też nie mają wejścia sterującego, więc reszta j/w.
Na Twoim miejscu nie upierał bym się przy odłączaniu zasilacza od napięcia. Nie wiele to zmienia, a eliminuje parę gotowych rozwiązań, które spełniają pozostałe Twoje założenia.