Wartość temperatury za wysoka

Witam, mam kilka czujników temperatury xiaomi ble (te kwadratowe) podłączone do HA przez passive ble monitor pobrany z HCS.
Problem jest taki, że wszystkie wskazują tę samą wartość mniej więcej poza jednym który pokazuje wartość dokładnie o 2 stopnie zawyżoną. Jak mogę to jakoś ręcznie przestawić i wyrównać do reszty? W sensie obniżyć o te 2 stopnie ten jeden czujnik.

W internetach znalazłem takie coś:

  - platform: template
    sensors:
      sun_state:
        friendly_name: "Temp Adjust"
        unit_of_measurement: "%"
        value_template: >-
          {{ states.sensor.ble_temperature_b1c132887ffa.state | float - 2 }}

Ale po dodaniu do configuration.yaml niestety nic to nie daje

Dodam, że dopiero zaczynam z HA i jestem dość zielony w te klocki :slight_smile:

Możesz użyć template, ale zastanów się nad nim (sun_state? temperatura w %?).

Jest już podobny wątek, chyba dasz radę

Ale skoro pytasz o LYWSD03MMC? (kwadratowe mniejsze od pudełka zapałek) i nie używasz ich jakoś intensywnie z fabrycznym ekosystemem (potencjalnie mogą z nim już nie działać, za to będą działać sporo lepiej z integracją Passive BLE Monitor), to kalibracja jest możliwa na poziomie samych sensorów jeśli zmienisz im firmware na alternatywne otwarto-źródłowe

O fajne z tym nowym firmware, spróbujemy, dzięki.
Widzę tam zmiany wyświetlacza, a jest może opcja wyłączenia go zupełnie? te termometry leżą mi w takich miejscach że i tak nie podglądam ich tam. Niech ta bateryjka żyje w nich jeszcze dłużej! :smiley:

To nie jest “nowe firmware” tylko firmware całkowicie alternatywne, którego autor nie jest powiązany z producentem (dzięki temu ma funkcje, których “fabryka nie przewidziała”).