ZBdongle-P i czujnik PIR traci komunikację

Mam HA zainstalowany na virtualce Qnap do tego wpięty Sonoff ZBDongle-P ZigBee Dongle Plus CC2652P. Logika jest prosta włączać światło na ruch. Podpięty do tego jest sterownik światła Sterownik przekaźnikowy 2 obwody ZigBee LR TUYA i wg. mnie działa bezproblemowo. I czujnik ruchu PIR teraz Sonoff model ANZB-03 wcześniej był podobny. Doszedłem do tego, że ten czujnik PIR traci kontakt z HA. Sam czujnik miga gdy wykryje ruch ale w HA nie ma sygnału. Sterownik światła cały czas działa i mogę ze strono wysterować. PIR natomiast potrafi przez jakiś czas działać po czym znika na jakiś czas.
Instalacja ma 2 lata i raz jest lepiej raz gorzej. Często jest też tak, że zapali światło i zgasi i już nie zapali pomimo, że ktoś się poruszy.
Jestem kompletnie zielony w temacie instalacja zrobiona przez jakiś tutorial. Rozważam przesiadkę na bramkę TUYA ale nie wiem czy to pomoże?

@kolo1981 brakuje informacji jak zintegrowane jest Zigbee w HA?

To wtedy HA nie jest Ci potrzebny :wink: takie proste rzeczy zrobisz na bramce ale wtedy sterowanie będzie zależne od chmury TuYa.

Dlatego wolę zostać przy HA żeby system działał bez zewnętrznych chmur. Mam też dell Wyse ale na nim działo się podobnie. Wywaliłem dziś HA z Qnap i postawiłem od nowa. Teoretycznie PIR podpiąłem przez sterownik światła jako koordynator czyli 1,5m od PIR.
Sam dongle wykrył się automatycznie jako ZHA. Na razie wszystko ruszyło i działa.
o 16:40 coś się przycięło. Ale jak chciałem wejść na stronę to długo trwało inicjalizowanie ?? Po zalogowaniu wszystko wróciło do normy. Tak jakby HA się przyciął??

Tego zdania ja nie rozumiem, wynika z tego, że prawdopodobnie nie wiesz jak działa sieć Zigbee, warto poczytać Introduction to Zigbee | ZHA albo Zigbee network | Zigbee2MQTT.

Na stronę HA?

1 polubienie

Tak pomoże, musisz tylko użyć wszystkie urządzenia zgodne z Tuya.

Jeśli nie próbujesz zrozumieć jak to wszystko działa, to Home Assistant zdecydowanie nie jest dla Ciebie…