Czy to jest coś warte pod HA?

Chcę rozpocząć swoje pierwsze kroki z HA (poza podstawami linuxa jestem dość zielony w temacie HA). Mogę kupić za 100zł takie “cuś”. Działało u kogoś jako serwer sharingu 24/7 więc mam jakby słowo, że sprzęt działa ultra stabilnie. Generalnie to jakaś Chińska konfiguracja - brak producenta. Jest tylko opis na płycie GBYT1-VERB oraz N2840-8. Jest zamontowane 120SSD oraz 8GM RAM-u DDR3.
Warto z tym zaczynać czy od razu kupić coś mądrzejszego aby się nie zniechęcić?






Sprzęt jest stary i slaby, ale możesz sprawdzić czy da radę (teoretycznie wystarczający, ale dopiero próba instalacji pokaże czy nie ma ukrytych strzałów w kolano, to celeronek ale w architekturze atoma)

(jeśli masz jak podłączyć dysk msata do swojego normalnego komputera to przepisanie obrazu na nośnik jest znacznie bardziej banalne)

Celeron N2840-8 jest słaby, w porównaniu z moim w S720 ta sama klasa AMD GX-217GA SOC vs Intel Celeron N2840 [cpubenchmark.net] by PassMark Software, ale ma pobór prądu jak w RP3B+. Pewnie zależy jak będziesz to używał, zainstalowałem HA na Futro S720 w Proxmox i pusty śmiga spoko. Dodanie paru czujników, licznika, Tuya ze 20 urządzeń i dalej jest OK, do HA przydzieliłem 2 rdzenie (wszystkie, nie wiem czy tak wolno, ale działa) i 3GB RAM, wykorzystanie procka 1-3%, RAM 0.6GB, ale zrobienie nowego projektu ESPHOME odpala procek na 100% (13W mocy elektrycznej), trwa to długo - z 6 minut, to jest pewnie typowo kompilacja na HA, w laptopie to mi zajmuje kilkadziesiąt s dla ESP8266. Ale tego się nie robi podczas typowego użytkowania.
W tutorialach piszą by koniecznie włączyć virtualizacje dla procka w biosie, mój procek i w/w celeron to mają, ale s720 nie znalazłem takiej opcji w biosie, może ma to włączone domyślnie, nie wiem jak by to był z tym komputerkiem, bezpiecznie byłoby to od razu przetestować i ewentualnie oddać.