Jeśli są krzaki to zazwyczaj chodzi o niedostosowaną prędkość transmisji do możliwości sprzętu z którym się łączysz, ale czasem może to wynikać z braku prawidłowego kontaktu.
Kolejna kwestia - na dobry początek proponuję sprawdzenie układu UART - czy po zwarciu jego własnych TX z RX w terminalu będziesz miał echo (każdy wysłany znak powinien zostać odebrany - jeśli z tym jest problem, to musisz najpierw rozwiązać problem z UART).
Jeśli tylko jest zbudowane na bazie jakiegoś SoC’a obsługiwanego przez Tasmota (czy jakiekolwiek inne firmware dedykowane dla ESP) - czytaj to “między wierszami” - chodzi o moduł zawierający w środku jakiś układ Espressif (ale nie wszystkie wypusty spod znaku Tuya na nich bazują…).
Nie wiem czy PP-W162 w każdej wersji daje się flashować na Tasmotę (czy cokolwiek innego dla ESP), ale jeśli odczytasz kluczowe oznaczenia z modułu lub zrobisz czytelne zdjęcia to może ktoś da radę to rozszyfrować.
Gniazdo kupione jakieś 2 lata temu lub dawniej, poza tym tuya-convert się połączyła i ściągnęła oryginalny firmware także wnioskuję, że chyba jest flashowalne.
Po prostu niepotrzebnie rozłączyłem w trakcie (bez wgrania czegoś z listy).
Dziwi mnie, że jak wybrałem do nothing to przestało działać. Ściągnięcie oryginalnego wsadu powoduje skasowanie pamięci? Czy już sama procedura tuya-conver powoduje jakieś zmiany w sofcie?
Chyba widzę swój błąd, podlutowałem się nie to tego GPIO co trzeba, nie ma to jak świeży umysł kolejnego dnia. Zaraz flashuję i dam znać, dzięki za wskazówki.
Oj tak, płytka TYWE2S prostopadle obsadzona ma przesunięcia pól lutowniczych we właściwej PCB. Łatwo o pomyłkę… Zanim poznałem TuyaConvert flashowałem te gniazdko bez problemu. Widzę, że kolega rozcinał obudowę. Polecam opukiwanie młotkiem przez szmatkę po szwie “klejenia”. Większość obudów zgrzewana jest, a nie klejona. Łączenia puszczają przy potraktowaniu siłą udaru.
Wgrane, skalibrowane, działa.
Otwierałem imadłem przez ściereczkę, skleiłem kropelką po krawędziach.
Sam raster złącza na dole nie był problemem (wydaje mi się, że jakoś trafiałem wtyczkami dupont w styki przez tą małą szczelinę), po prostu na moim wcześniejszym zdjęciu widać, że wlutowałem się pod GPIO2 a nie GPIO0 więc nie uruchamiało się w trybie flaszowania.
Mam jeszcze drugie takie samo gniazdko, może tym razem się uda przez tuya-convert bez ubicia wsadu:)
EnergyToday<x> Reset Energy Today values
0 = reset
<value> = set value
<time> = 0..4294967295 set StartTotalTime time as epoch value (optional 2nd parameter)
EnergyTotal<x> Reset Energy Total values
0 = reset
<value> = set value
<time> = 0..4294967295 set StartTotalTime time as epoch value (optional 2nd parameter)
The new value represents start of day, and output for total includes the today value.
EnergyReset<x> x = 1..5
1 <value>{,<time>} = ((p)re)set values
2 <value>{,<time>} = ((p)re)set values for Yesterday
3 <value>{,<time>} = ((p)re)set values for Total
<value> = 0..42949672 in watt-hours (Wh)
<time> = 0..4294967295 set StartTotalTime time as epoch value
4 <standard>{,<off-peak>} = ((p)re)set tariff period values for Totals
5 <standard>{,<off-peak>} = ((p)re)set tariff period values for Exported
With version 10, this command has been replaced, see above.
EnergyRes Energy sensor resolution
0..5 = maximum number of decimal places
EnergyYesterday<x> Reset Energy Yesterday values
0 = reset
<value> = set value
<time> = 0..4294967295 set StartTotalTime time as epoch value (optional 2nd parameter)
EnergyUsage Reset energy usage values
0 = reset
<value> = set energy usage value
Cześć,
Czytam i czytam i widzę, że wgrywacie soft tasmote na gniazdka DGM.
Mam pytanie, wczoraj je rozłożyłem i nie mogę wyciągnąć płytki żeby się wlutować.
Możecie podesłać jakieś fotki jak robicie to u siebie?
Ale przez Tuya-Convert trzeba mieć komputer na linux? Czy takim na windows też to zrobię?
Jest jakaś instrukcja?
Jesteś może w stanie się ze mną zdzwonić i podpowiedzieć jak to zrobić?
Czy ktoś może podzielić się działającym kodem pod ESPHome dla tego gniazdka? W szablonie Tasmota jest układ pomiarowy BL0937, a przykłady YAML jakie znajduję w internetach odnoszą się tylko do HLW8012.
Jeśli się nie mylę BL0937 jest ścisłym odpowiednikiem (=klonem 1:1) HLW8012.
Jest jeszcze jeden ścisły zamiennik CSE7759.
Więc obojętnie który z nich wlutuje Chińczyk, układ działa identycznie.
Jeśli chodzi o ESPHome to korzystasz z integracji HLW8012
Masz foty ze środka?
(bo tak mnie intryguje ten bocznik koło 2 miliomów, zwykle jest stosowany 1 miliom)
warto też wiedzieć jaki jest faktyczny dzielnik napięcia, bo w tym automatycznym formularzu przyjęto podział 2351:1 a de facto zależy to od rezystorowego dzielnika napięcia sieciowego
startowymi wartościami dla kalkulatora by było
1981
0.001
1
Oczywiście mając miernik można spróbować zmierzyć ten dzielnik napięcia, bo jeśli chodzi o bocznik to pozostaje jedynie odczyt z nadruku, bo w domowych warunkach rezystancja rzędu 1/1000 oma jest nie do zmierzenia.
Zdjęć nie mam i raczej ich nie dostarczę w najbliższym czasie. Gniazdo jest bardzo ciężko demontowalne. Obudowa klejona, a bocznik na PCB od strony bolców stykowych. Aby się dostać do niego musiał bym rozlutowywać bolce, a grzanie lutownicą tej ilości cyny nie wchodzi w grę. Musiał bym uruchomić mój odsysacz DIY (który zasługuje swoją drogą na osobny temat). Gniazdko jest z pewną moją modyfikacją, bo pod GPIO02 mam podłączenie dla czujników DS18b20. Samo gniazdo załącza pompkę cyrkulacji CWU i pomiar kalibrowałem dla obciążenia 4W, po wstępnej kalibracji z żarówką 60W. Nie potrzebuję super dokładności, sam pomiar mocy pompki ma na celu wykrycie ewentualnych z nią problemów.
Wartości dla voltage_divider, current_resistor były podawane w przykładach konfiguracji dla tego modelu jakie znalazłem w internetach:
Co do current_multiply ok 2 to jest wynikiem moich pomiarów i wnioskowania przy czytaniu dokumentacji kalibracji dla HLW8012.
EDIT:
Cała potrzeba zmiany oprogramowanie jest podyktowana tym, że od pewnego czasu tracę kompletnie czujniki DS18b20 w oprogramowaniu Tasmota. Wypadają i nie widać ich nawet w menu podstawowym webUI, pomaga jedynie restart całego urządzenia. Zmieniałem już same czujniki na nowe, sprawdziłem połączenia galwaniczne itp. Przechodząc na ESPHome chcę wykluczyć problem z oprogramowaniem.