Oświetlenie z dimmer

Witam, jestem początkujący w HA i mam dylemat odnośnie oświetlenia. Mam włącznik światła w pokoju po wifi tuya smart bez N i chciałem dołożyć do tego dimmer lecz nie wiem jak to zrobić może pomożecie mi jak mam to ogarnąć. Dimerem chce tylko sterować w HA a z włącznika korzystać w formie on/off.

Napisz co chcesz sterować żarówkę LED czy zwykła żarówkę?

W tym momencie mam żarówkę LED ale jak będzie potrzeba to mogę wymienić na żarówkę z wifi.

Wydaj mi się, że chcesz osiągnąć sprzeczne cele - powinieneś moduł włącznika zastąpić modułem dimmera + dodać sterujący nim pilot (ewentualnie mechaniczny przycisk(i), jeśli moduł dimmera ma odpowiednie wejścia).

1 polubienie

Nie chce zmieniać włącznika bo mam takie same w każdym z pomieszczeń. Dlatego mam taki problem jak to zrobić. Myślałem nad żarówka pod wifi tylko przy wyłączeniu przyciskiem znikała by z systemu. Może ktoś ma jakiś fajny pomysl jak to najlepiej zrobić

Pomysł 1: W przypadku używania Zigbee to Lonsonho moduł ściemniacza z N (Zigbee), do tego łącznik dzwonkowy, wg mnie powinna być możliwość dokupienia takiego łącznika do serii jakiej aktualnie używasz, czasami można spróbować dodać sprężynkę do normalnego przełącznika.

Pomysł 2: Smart żarówka Wi-Fi na stale podłączona a w puszcze podtynkowej moduł Shelly I3 - sterownik dopuszkowy akcji - HejDom, moduł obsługuje łącznik dzwonkowy lub zwykły, do tego automatyzacje, wada: w przypadku awarii Wi-Fi lub HA nie włączysz światła.

To znajdź i kup ściemniacz dopasowany stylistycznie i systemowo zgodny z zastosowanymi pozostałymi wyłącznikami.

Twój problem jest nierozwiązywalny, bo masz sprzeczne założenia.