Mam pytanie do użytkowników licznika OTUS 3 od Tauron’a:
jak często odbieracie ramki z licznika ?
Pytam, bo u mnie w aplikacji elicznik, HAN jest aktywny, a odczyty danych prezentują się z dnia poprzedniego, brak informacji o aktualnym zużyciu energii.
Samych ramek, interfejs u mnie nie odczytuje i się zastanawiam jak oni to rejestrują.
To , że licznik wysyła dane do operatora nie jest jednoznaczne z uruchomionym HAM.
Składałeś wniosek o jego uruchomienie i dostałeś “klucze”?
Można to sprawdzić na stronie eLicznik Taurona.
Wiem bo u mnie jest wysyłka a licznik nie ma nawet możliwości uruchomienia HAN.
A ja myślałem, że chodzi o słupki sygnału na wyświetlaczu, a nie o symbol na obudowie licznika.
Czyli nic z tym nie zrobię. Dziękuję @_Szczepan za rozjaśnienie
Tak jak Szczepan napisał musisz mieć strzałeczkę pod symbolem sygnału, która będzie migała przy nadawaniu, co jakieś 30 sekund (HAN TAURON AMIplus | AMIplus na samym dole masz tabelkę nr. 7 z interwałami). Miałem dokładnie to samo. Pomimo wielokrotnego włączania usługi HAN w eLiczniku dopiero serwisanci ręcznie musieli wgrać soft i aktywować wmbus, co i tak udało się im dopiero za drugim razem. Więc dzwoń i ścigaj o to bo warto
Szczepan mega pomógł z odczytem Otus-3 na ESP32 i CC1101 więc kod powinien działać bez problemu.
Tauron ma problemy z uruchamianiem zdalnym modułu HAN. Ja musiałem czekać prawie dwa tygodnie aż ekipa pojawiła się i uruchomiła HAN “z palca”. Jeśli nie rozpatrzy ci zgłoszenia przez stronę to trzeba do nich wysłać pismo (pobrać z ich strony, wypełnić, podpisać elektronicznie i wysłać na maila).
Tutaj link do niego (wklejam dla potomnych bo strasznie go zakopali): ZUDk Zlecenie wykonania usługi na dodatkowy wniosek odbiorcy (konsumenta)
PS. Pogadałem sobie z panami i wychodzi na to, że mają problem z komunikacją klient-centrala po kablach energetycznych. Transmisja leci na częstotliwości kilkudziesięciu kHz a ponieważ w domach prywatnych nie ma obowiązku kompensacji mocy biernej to wszystkie śmieci z zasilaczy impulsowych lecą na sieć i zagłuszają komunikację.
Trochę OT, ale wymienili mi liczniki na Otus 1 i Gama 350 (mam dwie instalacje) obie z PGE Dystrybucja, oczywiście nadajniki mBus są nie aktywne, czy przerabiał już ktoś włączenie tych nadajników od PGE? Napiszę do nich maila ale może już ktoś przerabiał ten temat z nimi i udzieli jakiś porad.
Podziękowania dla @_Szczepan@szopen@Kuballke
Udało się, OTUS-3 wysyła dane (dwa telefony, dwa zgłoszenia przez stronę eLicznik i przyjechali Panowie).
Także OTUS-3 już ogarnięty, mam też drugi (jednofazowy typ 73331-1abcd), który też wysyła dane, ale chyba klucz się nie zgadza (ze strony elicznik), z nim jeszcze popróbuję.
Raz jeszcze dziękuję
Jak często ten licznik NES wysyła ramki?
U mnie wymienili starego, który raportował co ~15 sekund na nowego NES. Z tego NES dostaje parę ramek przez dzień, dwa. Technicy już byli, ale to nie polepszyło sprawy.
Klucz mam dobry bo jak coś wyśle, to jest odszyfrowane poprawnie. Też widzę raporty z wodomierzy, tak że problem raczej nie jest u mnie.