Pilot do Home Assistant na baterie

Niebawem będzie przebywać u mnie w domu starsza osoba wymagająca niestety w dużej częsci czasu leżenia. Aby uprościć lekko życie chciałbym przy łóżku doczepić pilota do światła i przycisków “pomocników”. Ponieważ to będzie rozwiązanie na chwilę, nie chce mocno inwestować. Czy są jakieś piloty po wifi co zobaczy HA i będe mógł odpalić światełka i przyciski pomocników? Chodzi mi o coś bateryjnego i min 4 kanałowego. Widziałem pilot IKEA TRÅDFRI ale nie znam się na tym i nie wiem czy dla mnie będzie dobry.
Czy macie jakieś rozwiązania u siebie które pasowały by w tym wypadku?

To urządzenie Zigbee, do obsługi potrzebujesz koordynatora Zigbee.

Do pilota musisz mieć jeszcze bramkę czy to WIFI czy Zigbee, lub Broad Link remote do którego możesz zaadaptować jakikolwiek pilot sterujący HA. Czyli bez inwestowania się nie da

Ok a czy nie ma jakiegoś pilota wifi?

a drugie pytanie do tego tradfri jest coś co nie musze wpinać w usb tylko ala router?
Takie coś jest u nich TRÅDFRI Bramka, biały, Dodaj do listy zakupów - IKEA - śmigało by to i roobiło moją robote co pisałem w 1 poście?

Widzialem tylko to:

Jeżeli HA jest gdzieś blisko to może pilot na podczerwień?

@marcinwojciesz
WiFi to generalnie jest zły pomysł jeśli chodzi o urządzenia bateryjne (są wprawdzie dostępne takie urządzenia, które wykorzystują deep-sleep i bardziej efektywne odmiany protokołu sieciowego - takimi rozwiązaniami chwali się m.in. polska firma blebox, ale nie miałem okazji testować ich sprzętu, więc nie wiem gdzie są faktycznie ich granice między technologią, a kreatywnym marketingiem, sam robiłem DIY na bazie ESPHome i układów ESP8266 czy ESP32 i owszem jest możliwa długa praca takich urządzeń, ale to zawsze “coś za coś”).